TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Kevesebben kevesebbért

5725
Az LG Electronics felmérése jelentős visszaesést mutat a szórakoztatóelektronikai és telekommunikációs termékek tervezett vásárlása terén.

Az LG Electronics 2012-ben is elkészítette az elektronikai termékek vásárlására vonatkozó karácsonyi online kérdőíves felmérését. A mintát 2054 fő tette ki, amelyet A, B, vagy C1 státuszú, 18-59 éves korcsoportot képviselő nők és férfiak alkottak vegyesen. Az internethasználókra reprezentatív bázist jelentő megkérdezettekből 45% volt férfi, 55% pedig nő. A minta közel felét — 45%-át — a Budapesten vagy megyei jogú városban élők teszik ki, a megkérdezettek 52%-ának családjában az egy főre jutó havi bevétel pedig 100 ezer forint felett van.

A karácsonyra készülődés a megkérdezettek harmadánál (32%) már 6 héttel az ünnepek előtt elkezdődött. 28% és 27% azok aránya, akik 4-5 vagy 2-3 héttel előbb indulnak a beszerzőkörútra, az utolsó egy hétre pedig csupán 4% hagyja a vásárlást. Jellemzően a fiatal férfiak erősítik azok táborát, akik az ünnepeket megelőző hétre vagy napokra halasztják a vásárlást, vagy egyáltalán nem ajándékoznak.

A felmérésben résztvevők idén is legkevesebb 4-6 főnek, de inkább több személynek vásárolnak ajándékot. Ha részletesebbem megnézzük az eredményeket, kiderül, hogy a válaszadók 32%-a 7-10, 26%-a pedig 4-6 családtagnak-ismerősnek ajándékoz karácsonyra. A kedvezőtlen gazdasági helyzet ellenére ezek a számok megegyeznek a tavalyiakkal. A férfiak kevesebb ajándékozottal számolnak, mint a szebbik nem képviselői: a férfiak 27%-a 3-4 főnek, szintén 27%-uk 4-6 főnek, 28%-uk pedig 7-10 főnek tervez ajándékot venni, ugyanez a nők esetében 16%, 26% és 34%.

A karácsony slágertermékei között szerepelnek évről évre az illatszerek, könyvek, játékok, ruhák, és csak ezek után következnek a különböző elektronikai cikkek. Nincs ez másképp idén sem: a könyveket leszámítva minden slágerkategóriában csökkenés várható. Elektronikai termékeket 5 százalékponttal kevesebb válaszadó tervez ajándékozni a tavalyi 43%-hoz képest. A felmérésben 15% jelölte meg a háztartási-, 14% a szórakoztatóelektronikai és számítástechnikai termékeket, és csak 9% tervez telekommunikációs készüléket venni — ez utóbbi természetesen erős férfi dominancia mellett.

Részleteiben nézve a háztartási elektronikai készülékeket várhatóan a legfiatalabb korosztály — 16-29 évesek — képviselői választják majd a legnagyobb százalékban (22%), a nemek arányát tekintve pedig több férfi tervezi ezek vásárlását, feltehetően házastársuk számára.

Szórakoztatóelektronikai termékeket is sokkal több férfi (23%) szán karácsonyra, mint nő (9%), ami nem meglepő. Továbbá főként a 30 és 50 év közötti korosztály, és a megyeszékhelyen élők tervezik ilyen ajándékkal meglepni szeretteiket.

A számítástechnikai és telekommunikációs cikkek beszerzése a válaszok alapján szintén a férfiakra, valamint a 40 és 50 év közötti korosztályra lesz jellemző.

Közelebbről megvizsgálva az egyes kategóriákat a háztartási elektronikai termékek vásárlásánál minden családtagot számba veszünk, míg a szórakoztatóelektronikai cikkek vásárlásánál elsősorban a gyerekekre, házastársakra gondolunk és csak ezután a szülőkre. Utóbbi kategóriában a gyereket 94%-ban, a házastársat 84%-ban, a szülőt pedig 56%-ban mondták a válaszadók. Ugyanez az arány figyelhető meg a számítástechnikai és telekommunikációs eszközöknél is.

Akárcsak az elmúlt évben, a kérdőív kitöltésekor a válaszadók jelentős része, közel fele idén sem tudta még megmondani, hogy milyen összeget fog elektronikai termékekre költeni. Azok között, akik viszont már tudták, szinte azonos arányban vannak (13, 14 és 14%), akik 10 és 25 között, 25 és 50 között, vagy 50 ezer forintnál többet terveznek költeni. A fentieknél valamivel kevesebben terveznek 10 ezer forintnál kevesebbet fordítani a karácsonyi ajándékozásra (11%). Átlagosan 53 ezer forint az elektronikai ajándékokra szánt összeg, ami 3 ezer forinttal elmarad a tavalyitól. Ez az adat összhangban van azzal, hogy az elmúlt évhez képest kevesebben (40%) terveznek nagyobb értékű vásárlást.

„A karácsonyi kutatás eredményeit nézve várakozásokkal tekintünk a karácsony elé. Az idei évben a foci EB és az olimpia időszaka kiemelten eredményes volt számunkra televízió eladások szempontjából, bízom benne, hogy a készülékeink iránti érdeklődés a karácsonyi időszakban is töretlen marad.” — nyilatkozta Szili Krisztián, az LG Electronics Magyar Kft. regionális szórakoztatóelektronikai marketingmenedzsere.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése