TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A Xerox Magyarország és a Kézenfogva Alapítvány közös pályázatot hirdetett, melynek célja, hogy kibontakoztassa a hátrányos helyzetű gyermekek kreativitását.

A már zajló „Rajzold meg a képeslapod Karácsonyra!” elnevezésű rajzpályázatot több mint ötven, speciális nevelést igénylő gyermeket oktató óvoda, intézet és iskola 14 év és az alatti diákjai számára írták ki. A felhívás ötletgazdája, a Xerox Magyarország azért döntött a meghívásos pályáztatás mellett, mert szeretnének azoknak a gyerekeknek is lehetőséget biztosítani az alkotásra és versenyen való részvételre, akikre számos helyzetben kevesebb figyelem irányul. A pályázaton keresztül viszont megmutathatják önmagukat, amikor karácsonyi témájú rajzaikat megosztják az érdeklődőkkel. A Xerox vállalta, hogy a beérkező művek mindegyikét elkészíti képeslap formában, amelyeket az azokat készítő gyerekek meg is kapnak a vállalattól.

A pályázatokat a gyermekek nyelvén értő négytagú szakmai zsűri bírálja el, amelynek tagjai Endrődi Katalin és Szepesi Szűcs Barbara grafikus-illusztrátorok, illetve Dóka Péter és Nyulász Péter gyermekkönyv írók lesznek.

Dóka Péter szerint a speciális nevelést igénylő gyerekek között sok a tehetség, viszont ők könnyebben elkallódnak, mint azok a társaik, akik esetleg kevésbé tehetségesek, de könnyebben megtalálják a közös hangot az osztálytársaikkal és a felnőttekkel. Az író úgy véli, hogy ez a pályázat kiváló lehetőséget kínál a gyermekek számára, hogy megmutathassák tehetségüket, a versenyhelyzet pedig inspirálja őket az alkotási folyamatban. A gyermekkultúra fontosságát emelete ki Nyulász Péter, aki azért tartotta fontosnak, hogy a pályázat mellé álljon, mert szerinte minden olyan kezdeményezés fontos, ahol előtérbe kerülhetnek a gyerekek.

Hasonlóan vélekedik Szepesi Szűcs Barbara is, aki úgy látja, hogy a kampány azokat a gyermekeket célozza meg, akiket nem lehet beskatulyázni, akik kitörnek a normarendszerből. „Az ilyen gyermekeket kötelességünk támogatni és lehetőséget kell adni nekik arra, hogy megmutassák magukat a világnak.” – tette hozzá. A zsűritagok az elbírálás szempontjait illetően egyetértenek abban, hogy legfontosabb a kreativitás, az ötlet, a szín és formavilág lesz. Ugyanakkor, ha a gyermekek jól érzik magukat rajzolás közben, akkor a pályázat már elérte a célját. „A rajz, a kép, egy belső világ kivetülése, ahol bármi megtörténhet. Ez a teremtés lehetősége, és ebben a gyerekek még nagyon jók.”  - hangsúlyozta Endrődi Katalin.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése