TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Hazai élelmiszeripari vállalkozások, köztük az Unilever Magyarország is aláírta azt az EU Vállalást, amely gyermekeknek szóló reklámozás terén fogalmaz meg önszabályozást.

A gyermekkori elhízás globális, egyre nagyobb méreteket öltő probléma. E kihívás megoldásában nagy szerepe van az államnak, a fogyasztóknak és az élelmiszergyártóknak is. Utóbbi felelőssége nem merül ki a termékfejlesztésben, a felelős reklámozás és az egészséges életmód népszerűsítése is a részét képezi. Az önkéntes szerepvállalás egyre erőteljesebb részükről ezen a területen. 2007-ben tizenegy vezető élelmiszeripari vállalkozás – köztük az Unilever – EU Vállalás (EU Pledge) nevű kezdeményezést írt alá azzal a céllal, hogy a gyermekekre irányuló marketingtevékenységük önkéntes korlátozásával is hozzájáruljanak a kiegyensúlyozott táplálkozás és az egészséges életvitel összhangjának megteremtéséhez. 2012-ra a Vállalást kibővítették, a részt vevő élelmiszeripari cégek száma húszra nőtt, valamint a Vállalás egyes tagállamaiban nemzetközi szinten is megjelent a kezdeményezés.

A Vállalást aláíró nemzetközi vállalatok hazai képviselői úgy döntöttek, hogy Magyarországon folytatott marketingkommunikációs gyakorlatukban is maradéktalanul betartják az EU Vállalás kibővített előírásait, tehát nem hirdetik termékeiket 12 évesnél fiatalabb gyermekeknek, azon termékek kivételével, amelyek eleget tesznek bizonyos meghatározott táplálkozási kritériumoknak, valamint nem folytatnak termékekkel kapcsolatos kommunikációt az általános iskolákban, kivéve, ha az iskola vezetése oktatási célokból ezt kifejezetten kéri, illetve hozzájárulását adja.

„Az Unilever 2007 óta Magyarország első számú reklámhirdetője, ezért a felelősségünk is óriási a tekintetben, hogy fogyasztóinkat milyen módon és milyen üzenetekkel érjük el.  A felelősségteljes kommunikáció mellett már 2003-ban elköteleztük magunkat. Kiemelten figyelünk arra, hogy üzeneteinkben hangsúlyozzuk az aktív életmód fontosságát, mert hisszük, hogy ezzel is hozzájárulunk ahhoz, hogy a gyermekkori elhízás mértéke csökkenjen hazánkban” – mondta Gyenes András, az Unilever Magyarország és Adria régiójának vezérigazgatója.

A vállalat ezek mellett arra is figyel, hogy kommunikációjában ne használja ki a gyermekek vagy fiatalkorúak tapasztalatlanságát és hiszékenységét, ezért nem közvetít félrevezető üzenetet, nem győz meg egészségtelen étkezési szokásokról és nem homályosítja el a határt a műsor és a reklám között.

Az EU Vállalás kibővített dokumentumát hazánkban az Unilever mellett az alábbi vállalatok írták alá: Coca-Cola, Danone, Ferrero, Intersnack, Kraft, Mars, Nestlé.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése