TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A fiatalok pénzügyi szokásai

5590
A TakarékPont megbízásából 2012 januárjában végzett országos reprezentatív felmérés során 500 főt (14 és 32 év közötti fiatalt) kérdeztek pénzügyi szokásaikról.

A kutatás során kiderült, hogy a fiatalok egyre korábban kerülnek kapcsolatba banki szolgáltatásokkal. A 14-17 éves korosztály 82%-nak 17 éves korára már volt bankszámlája, ez az arány a mai 25 éves korosztály körében csupán 43%. Az első bankválasztásnál a 14-17 éveseket illetően leginkább a szülők véleménye az, ami számít: az esetek kétharmadában ők a döntéshozók. Később az arányok eltolódnak, a fiataloknál már a barátok ajánlása, illetve az interneten fellelhető információk és a közösségi oldalak tartalma lesz befolyásoló tényező.

A mai fiatalok pénzügyeit illetően 17 és 32 éves koruk között történik a legnagyobb változás: jövedelmük ezen időszak alatt közel háromszorosára nő. Ez a tény magával vonzza az önállósodás lehetőségét is, mely szintén erre a korosztályra jellemző. Jellemzően a pénzügyi döntéseik felett is ebben az időszakban veszik át az irányítást. Míg 14 és 17 éves koruk között csupán 8%-uk hozta meg önállóan pénzügyi döntéseit, addig a 18 és 25 év közöttiek esetében ez az arány már 34%. Később, a 26-32 éves korosztályt tekintve azt láthatjuk, hogy több mint a fiatalok fele, 52%-uk hozza meg önállóan döntéseit.

Eközben értékvilágukat tekintve is jelentős változások történnek: míg a 14-17 évesek körében a szórakozás dominál, addig 32 éves korukra már a jólét és a család lesz fontos.

Mivel 18-32 éves koruk között a fiataloknak mind pénzügyeikben, mind értékrendjükben jelentős szemléletváltás következik be, ebben az időszakban kerül sor arra is, hogy pénzügyeiket átgondolva a szülőkkel közösen megnyitott számla helyett újabbat válasszanak.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése