TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A fiatalok pénzügyi szokásai

5590
A TakarékPont megbízásából 2012 januárjában végzett országos reprezentatív felmérés során 500 főt (14 és 32 év közötti fiatalt) kérdeztek pénzügyi szokásaikról.

A kutatás során kiderült, hogy a fiatalok egyre korábban kerülnek kapcsolatba banki szolgáltatásokkal. A 14-17 éves korosztály 82%-nak 17 éves korára már volt bankszámlája, ez az arány a mai 25 éves korosztály körében csupán 43%. Az első bankválasztásnál a 14-17 éveseket illetően leginkább a szülők véleménye az, ami számít: az esetek kétharmadában ők a döntéshozók. Később az arányok eltolódnak, a fiataloknál már a barátok ajánlása, illetve az interneten fellelhető információk és a közösségi oldalak tartalma lesz befolyásoló tényező.

A mai fiatalok pénzügyeit illetően 17 és 32 éves koruk között történik a legnagyobb változás: jövedelmük ezen időszak alatt közel háromszorosára nő. Ez a tény magával vonzza az önállósodás lehetőségét is, mely szintén erre a korosztályra jellemző. Jellemzően a pénzügyi döntéseik felett is ebben az időszakban veszik át az irányítást. Míg 14 és 17 éves koruk között csupán 8%-uk hozta meg önállóan pénzügyi döntéseit, addig a 18 és 25 év közöttiek esetében ez az arány már 34%. Később, a 26-32 éves korosztályt tekintve azt láthatjuk, hogy több mint a fiatalok fele, 52%-uk hozza meg önállóan döntéseit.

Eközben értékvilágukat tekintve is jelentős változások történnek: míg a 14-17 évesek körében a szórakozás dominál, addig 32 éves korukra már a jólét és a család lesz fontos.

Mivel 18-32 éves koruk között a fiataloknak mind pénzügyeikben, mind értékrendjükben jelentős szemléletváltás következik be, ebben az időszakban kerül sor arra is, hogy pénzügyeiket átgondolva a szülőkkel közösen megnyitott számla helyett újabbat válasszanak.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése