TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Az egészségturizmus vonzereje

5539
Az emberek 18 százaléka komolyan fontolóra venné, hogy egy másik országban legyen részese orvosi, fogorvosi kezelésnek, ha kevesebbet kellene fizetnie érte.

Ha nem is ennyire biztosan, de további 36 százaléknyian is valószínűnek tartják, hogy egészségügyi turistaként elmennének egy másik országba gyógyászati kezelésre. A magyarok az átlagnak megfelelően állnak hozzá a határon kívüli egészségügyi ellátáshoz: 19%-uk eléggé biztos abban, hogy ha kedvező anyagi feltételek jutnak a tudomására, akkor külföldön gyógyíttatná magát; 37 százalékuk is valószínűsíti ezt – ezek a legfontosabb megállapításai annak a 24 országban készült nemzetközi felmérésnek, amelyet az Ipsos készített 18700 ember megkérdezésével.

Az emberek többsége (54%-a) tehát hajlik az egészségügyi turizmusra, de 30 százaléknyian valószínűleg nem, 16% pedig egész biztosan nem kerekednének fel külföldön gyógyíttatni, kezeltetni magukat, még akkor sem, ha az számukra kisebb kiadással járna.  Leginkább az indiaiak és az indonézek vállalkoznának határátlépésre a költséghatékonyabb kezelésért (35 illetve 32%-uk biztosan, 43 illetve 46%-uk valószínűleg). A külföldön történő olcsóbb gyógyítás még elég vonzó az oroszok, a mexikóiak és a lengyelek számára is.

A japánok, a dél-koreaiak és a spanyoloknak csak nagyon kis hányada, 3-7 százaléka lenne egész biztosan egy másik országbeli orvos páciense. Az 50 év alattiak valamelyest nyitottabbak a külföldön történő gyógykezelésre, mint a náluk idősebbek: előbbiek 19, utóbbiak 15 százaléka indulna útnak egészségének helyreállítása céljából.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2019 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése