TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Olvasásra buzdít a McDonald’s

5530
A gyorsétteremlánc új akciójában egy hónapon keresztül több tízezer könyvet ad ajándékba a Happy Meal menük mellé.

Az eredetileg Észak-Európából induló kezdeményezéshez idén a magyarországi McDonald’s is csatlakozott. Hazánkban novemberben a Happy Meal menüt választók  Dorling Kindersley, a világ egyik legnevesebb ismeretterjesztő könyvkiadójának könyveit kapják majd ajándékba. A kiadó „Csodálatos Világ” sorozatának kiadványai izgalmat, szórakozást és nem utolsó sorban könnyen érthető, színes, új ismereteket nyújtanak a gyermekek számára.

Magyarországon – ahogy a világon mindenütt – csökken a könyvek, újságok olvasóközönsége.  A KSH adatai szerint a kiadott könyvek példányszáma 1990 óta több mint harmadával csökkent. Az időhiány és a modern életstílus nem kedvez már a szorosan szerkesztett soroknak. A sűrű és állandó impulzusok (televízió, zene, játékkonzolok stb.) a fiatalokat, a gyermekeket még inkább az olvasás hanyagolására sarkallják, miközben köztudott, hogy az olvasás szeretetének a lehető legifjabb korban kell meggyökereznie.

A játékok régóta részét képezik a McDonald’s Happy Meal menüinek, a vállalat azonban most úgy látta, hogy befolyását latba vetve segíthet abban is, hogy ez a helyzet - az olvasás hiánya - megváltozzon.

Az étteremlánc akciójában az olvasók hetente változó két könyvből választhatnak az összesen hat részből álló sorozat darabjai közül (Északi- és Déli-Sarkvidék, Föld, Nagymacskák, Csillagok és bolygók, Esőerdők, Óceánok)

A magyarországi Happy Meal könyv-promóció mellett, az év folyamán a McDonald’s közel 40 európai országban szervez hasonló programokat, így a vállalat a tervek szerint több mint 32 millió könyvet fog kiosztani a családoknak.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2019 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése