TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Szenvedélyünk a gyűjtés

5476
A legnagyobb gyűjtők 25 és 34 év közötti, Pest megyei férfiak – derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből.

A magyar gyűjtők kollekciói tavaly csaknem 700 ezer tárgynál is többel bővültek. A legelszántabbak pedig akár 25  millió forintot is fizetnek gyűjteményük egy-egy különleges új darabjáért. A legnagyobb online piactér most hírességek bevonásával keresi a legkülönlegesebb gyűjteményeket.

A gyűjtemény kategória licitálói legtöbbször egy-egy különleges pénz, vagy emlékérme miatt nyúlnak mélyen a zsebükbe; ezek a darabok nem ritkán több millió forintért kerülnek új gazdáikhoz: egy 1967-es Kodály Zoltán arcképével ellátott 1000 forintos plakettért például 1,8  millió forintot adott egy gyűjtő az online piactéren. A gyűjtemények kategória rekordját azonban nem ez a tárgy tartja: az eddig legdrágábban elkelt termék egy ásvány-kollekció volt, ezért kereken 25  millió forintot fizetett ki a licitgyőztes. „A Vatera kezdetektől egyik legnépszerűbb kategóriája a gyűjteményeké. Nemcsak a licitálók, vásárlók számát tekintve, de a kategóriában megjelenő különböző termékek leütési ára szerint is” – mondta el Csupor Erik, a legnagyobb online piacteret üzemeltető allegroup.hu Kft. ügyvezető igazgatója. „Havi átlagban nagyjából 50 ezer sikeres aukciót bonyolítanak le felhasználóink ebben a kategóriában, így nem meglepő, hogy tavaly is mintegy 690 ezer termék cserélt gazdát. ” – árulta el.

Bár a kategória történetében az eddigi legnagyobb összeget kifizető licitáló egy hölgy volt, azonban a férfiakra inkább jellemző a gyűjtőszenvedély – derül ki a Vatera statisztikáiból. Az urak hatszor annyian vásárolnak gyűjteményükbe az online piactéren, mint a hölgyek. A legszenvedélyesebb gyűjtők a 25 és 34 év közöttiek, e korosztály tagjai kétszer annyian gyűjtenek valamit az aukciós portál adatai alapján, mint az 55 év felettiek, akik a második legaktívabb korcsoport. A legtöbb gyűjtő Budapest és Pest megye lakosai között található, őket a Bács-Kiskun megyeiek, majd a Komárom-esztergomiak követik. A legnépesebb tábor numizmatikával foglalkozó gyűjtőké: a kategória legnépszerűbb termékei a különleges, valahonnan külföldről származó pénzérmék, de olyan is akad, akinek gyufásdobozoktól, sőt, akinek régi közlekedési jegyektől, bérletektől dobog gyorsabban a szíve.

A gyűjtőszenvedélyt a licitálás izgalma is gyakran kíséri, ezt bizonyítja az is, hogy az aukciós portál kategóriái közül a gyűjtemény csoport termékei között jóval nagyobb arányban kelnek el virtuális árveréseken az egyes darabok, mint fix vagy villámáron. Nem is csoda: „Azért szeretünk gyűjteni, mert a szép, vagy éppen érdekes tárgyak birtoklása örömet okoz, megszerzésük pedig sikert jelent. A gyűjtésben ráadásul jelen van a megszerzés, a vadászat aktusa is.” - kommentálta a felmérés eredményeit Kovács Krisztina pszichológus.

A Vatera most egyik legnépszerűbb kategóriájának sikerén felbuzdulva, gyűjtőszenvedéllyel megáldott hírességekkel; Fluor Tomival, Horváth Évával, Falusi Mariannal és Gaál Noémivel közösen keresi az ország legkülönlegesebb, legérdekesebb, legviccesebb gyűjteményeit. A megszállott gyűjtők a www.vatera.hu oldalán keresztül tölthetik fel képeiket, a legnépszerűbb gyűjtemény gazdája győztesek pedig lehetőséget kap, hogy akár egy igazán különleges darabbal koronázza meg kollekcióját: 250 ezer forintban részesül.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése