TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Szenvedélyünk a gyűjtés

5476
A legnagyobb gyűjtők 25 és 34 év közötti, Pest megyei férfiak – derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből.

A magyar gyűjtők kollekciói tavaly csaknem 700 ezer tárgynál is többel bővültek. A legelszántabbak pedig akár 25  millió forintot is fizetnek gyűjteményük egy-egy különleges új darabjáért. A legnagyobb online piactér most hírességek bevonásával keresi a legkülönlegesebb gyűjteményeket.

A gyűjtemény kategória licitálói legtöbbször egy-egy különleges pénz, vagy emlékérme miatt nyúlnak mélyen a zsebükbe; ezek a darabok nem ritkán több millió forintért kerülnek új gazdáikhoz: egy 1967-es Kodály Zoltán arcképével ellátott 1000 forintos plakettért például 1,8  millió forintot adott egy gyűjtő az online piactéren. A gyűjtemények kategória rekordját azonban nem ez a tárgy tartja: az eddig legdrágábban elkelt termék egy ásvány-kollekció volt, ezért kereken 25  millió forintot fizetett ki a licitgyőztes. „A Vatera kezdetektől egyik legnépszerűbb kategóriája a gyűjteményeké. Nemcsak a licitálók, vásárlók számát tekintve, de a kategóriában megjelenő különböző termékek leütési ára szerint is” – mondta el Csupor Erik, a legnagyobb online piacteret üzemeltető allegroup.hu Kft. ügyvezető igazgatója. „Havi átlagban nagyjából 50 ezer sikeres aukciót bonyolítanak le felhasználóink ebben a kategóriában, így nem meglepő, hogy tavaly is mintegy 690 ezer termék cserélt gazdát. ” – árulta el.

Bár a kategória történetében az eddigi legnagyobb összeget kifizető licitáló egy hölgy volt, azonban a férfiakra inkább jellemző a gyűjtőszenvedély – derül ki a Vatera statisztikáiból. Az urak hatszor annyian vásárolnak gyűjteményükbe az online piactéren, mint a hölgyek. A legszenvedélyesebb gyűjtők a 25 és 34 év közöttiek, e korosztály tagjai kétszer annyian gyűjtenek valamit az aukciós portál adatai alapján, mint az 55 év felettiek, akik a második legaktívabb korcsoport. A legtöbb gyűjtő Budapest és Pest megye lakosai között található, őket a Bács-Kiskun megyeiek, majd a Komárom-esztergomiak követik. A legnépesebb tábor numizmatikával foglalkozó gyűjtőké: a kategória legnépszerűbb termékei a különleges, valahonnan külföldről származó pénzérmék, de olyan is akad, akinek gyufásdobozoktól, sőt, akinek régi közlekedési jegyektől, bérletektől dobog gyorsabban a szíve.

A gyűjtőszenvedélyt a licitálás izgalma is gyakran kíséri, ezt bizonyítja az is, hogy az aukciós portál kategóriái közül a gyűjtemény csoport termékei között jóval nagyobb arányban kelnek el virtuális árveréseken az egyes darabok, mint fix vagy villámáron. Nem is csoda: „Azért szeretünk gyűjteni, mert a szép, vagy éppen érdekes tárgyak birtoklása örömet okoz, megszerzésük pedig sikert jelent. A gyűjtésben ráadásul jelen van a megszerzés, a vadászat aktusa is.” - kommentálta a felmérés eredményeit Kovács Krisztina pszichológus.

A Vatera most egyik legnépszerűbb kategóriájának sikerén felbuzdulva, gyűjtőszenvedéllyel megáldott hírességekkel; Fluor Tomival, Horváth Évával, Falusi Mariannal és Gaál Noémivel közösen keresi az ország legkülönlegesebb, legérdekesebb, legviccesebb gyűjteményeit. A megszállott gyűjtők a www.vatera.hu oldalán keresztül tölthetik fel képeiket, a legnépszerűbb gyűjtemény gazdája győztesek pedig lehetőséget kap, hogy akár egy igazán különleges darabbal koronázza meg kollekcióját: 250 ezer forintban részesül.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése