TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Bronz Effie-t nyert a Ford csapata

5472
Rekord számú nevezés, csökkenő trendek az autópiacon, válság – a nehezítő körülmények ellenére is sikerrel zárta a Ford csapata az idei Effie gálát.

Köztudott, hogy milyen nehéz helyzetben van mostanában az autóipar, éppen ezért különösen fontos, hogy a szűkülő piac ellenére éppen egy hatékonysági versenyen sikerült díjat nyernie a Ford kommunikációján dolgozó Blue Teamnek a Focus kifuttató kampányával. Mindezt úgy, hogy az idei – rekord számú nevezést fogadó  – Effie-n az autós kategóriában négy döntős pályázatból kettő a Fordé volt, és a kategória egyetlen kiadott díját a Blue Team hozta el.

Mivel érdemelte ki a bronz Effie-t a csapat? Kezdjük néhány ténnyel. A recesszió egyik legnagyobb vesztese az autóipar, az új autók értékesítése 2008. év végétől 2010. év végére 71.4%-kal csökkent. A C (kompakt autók) kategória – amelybe a Ford Focus is tartozik – azonos csökkenésen ment keresztül: 70,5%-ot esett 2 év alatt.

Mit sikerült elérnie az ügynökség csoportnak a kampánnyal ilyen körülmények között? Az említett trendek ellenére 2011. első hat hónapjában a kitűzött értékesítési célt sikerült nemcsak elérték, de 23%-kal túl is teljesítették, így a C kategóriában az eladási listán 2. helyen végzett a Focus, 13,9%-os piaci részesedéssel.

Látható, hogy hatékony, jól átgondolt együttműködéssel ebben a rossz helyzetben lévő szektorban is lehet működő, eredményes kampányt készíteni.

A Blue Team a Ford márkán dolgozó ügynökségek összefoglaló neve. A csapat tagjai az Ogilvy, a Mindshare és a Wunderman.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése