TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Effie: Jól szerepeltek az 1%-os kampányok

5465
A társadalmi célú kampány kategóriában, az 1%-os szekcióban több 2011-es alapítványi projekt is kiérdemelte a jelöltlistára (shortlist) kerülést.

A már Magyarországon is nagy hagyományra visszatekintő, idén rekordszámú pályázó részvételével zajló Effie reklámhatékonysági verseny 11. ünnepélyes díjátadójára 2012. október 18-án, a Nemzeti Színházban került sor. Érdekesség, hogy ezen a megmérettetésen nem csak céges, hanem civil kampányok is indulhatnak. Az arany Effie-t idén ismét a Bátor Tábor vihette haza, míg az először bemutatkozók közül a Baráthegyi Vakvezető és Segítő Kutya Iskola Alapítvány ezüst, a Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány bronz díjat nyert.

A verseny sajátosságai okán a kiosztott díjakat minden évben kiemelt érdeklődés övezi – kategóriától függetlenül. Ez is bizonyítja, hogy a társadalmi célú kommunikáció immáron egyenrangú társa bármely más specializált kommunikációnak, és a marketingkommunikáció teljes jogú szakterülete.

„A költséghatékonyság mellett ma már nagyon fontos a tudatosság is a civil szervezetek működésében” - véli Miha Tamás, civil kommunikációs szakember, az ügyfeleivel közösen két díjat is elnyerő Human Dialog Kft. ügyvezetője. A cég mind a Baráthegyi, mind a Piros Orr online szja 1%-os kampányának stratégiai tervezését és lebonyolítását végezte. „Egy civil kampány akkor sikeres igazán, ha a szervezeti tevékenységet sikerül közérthetően bemutatni a lakosság legszélesebb köreinek úgy, hogy az a lehető legnagyobb szimpátiát és támogatást érje el, és ez kicsit más, mint egy fogyasztási cikk értékesítése. A Baráthegyi és a Piros Orr Bohócdoktorok példája is mutatja, hogy egy jó módszerrel milyen kevés befektetéssel mekkora eredményeket lehet elérni” - mondja Miha.

Baráthegyi – ezüst, Piros Orr Bohócdoktorok– bronz

A Baráthegyi Vakvezető és Segítő Kutya Iskola Alapítvány fő tevékenysége a vakvezető kutyák kiképzése és látássérült gazdákhoz juttatása. 1%-os kampányuk a költséghatékonyság és a célzottság jegyében főleg online eszközökre fókuszált. Az eredmény: a Baráthegyi Alapítvány az SZJA 1% felajánlásokból 2011-ben több, mint négyszer annyi pénzhez jutott, mint az előző évben (2010: 4.233.000 Ft, 2011: 18.274.000 Ft). Az 1%-ot felajánló magánszemélyek körének bővülése szintén négyszeres lett (2010: 732 fő, 2011: 2956 fő). A szervezet 2011-ben az SZJA 1%-os felajánlásokból részesedő, legalább 10 millió Ft 1%-os felajánlást szerző civil szervezetek közül a legnagyobb növekedést érte el. Sikerének értékét tovább növeli, hogy 2010-ben csaknem 9%-kal tovább csökkent a civilek között felosztható 1%-os torta, miközben minden korábbinál több szervezet versengett érte. A legtöbb felajánláshoz jutó civil szervezetek toplistáján az előző évi 169. helyről a 44.-re lépett elő.

Bronz díjat kapott az immár sok éve a jelentős hazai szervezetek közé sorolható Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány, ugyancsak az 1%-os kampányok kategóriájában. A bohócdoktorok az elmúlt évek alatt több mint 180 ezer gyereknek és idős embernek hozták el a gyógyító nevetést. Az alapítvány folyamatosan bővíti a bohócdoktori rendelések számát, szerte az országban. A Piros Orr Bohócdoktorok 1%-os kampányában is jelentős szerepe volt az online eszközöknek, februártól egészen májusig. Eredmény: a Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány 2011-ben ismét átlépte az SZJA 1%-os bevételek terén az 50 milliós álomhatárt. A tavaly 9%-al zsugorodó 1%-os tortából sikerült 10%-kal nagyobb szeletet kihasítaniuk (2010: 47.386.000 Ft, 2011: 52.124.000 Ft, a részükre 1%-ot felajánlók száma 2010-ben 7939 fő, míg 2011-ben 10770 fő (+35%)) volt. A Bohócdoktorok alapítványa a legtöbb 1%-os felajánláshoz jutó civil szervezetek toplistáján így a 17. helyről a 16.-ra lépett elő 2011-ben.

Az adatok forrása az adófelajánlások esetében a NAV (APEH) honlapján közzétett SZJA 1% statisztikák.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése