TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Effie: Jól szerepeltek az 1%-os kampányok

5465
A társadalmi célú kampány kategóriában, az 1%-os szekcióban több 2011-es alapítványi projekt is kiérdemelte a jelöltlistára (shortlist) kerülést.

A már Magyarországon is nagy hagyományra visszatekintő, idén rekordszámú pályázó részvételével zajló Effie reklámhatékonysági verseny 11. ünnepélyes díjátadójára 2012. október 18-án, a Nemzeti Színházban került sor. Érdekesség, hogy ezen a megmérettetésen nem csak céges, hanem civil kampányok is indulhatnak. Az arany Effie-t idén ismét a Bátor Tábor vihette haza, míg az először bemutatkozók közül a Baráthegyi Vakvezető és Segítő Kutya Iskola Alapítvány ezüst, a Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány bronz díjat nyert.

A verseny sajátosságai okán a kiosztott díjakat minden évben kiemelt érdeklődés övezi – kategóriától függetlenül. Ez is bizonyítja, hogy a társadalmi célú kommunikáció immáron egyenrangú társa bármely más specializált kommunikációnak, és a marketingkommunikáció teljes jogú szakterülete.

„A költséghatékonyság mellett ma már nagyon fontos a tudatosság is a civil szervezetek működésében” - véli Miha Tamás, civil kommunikációs szakember, az ügyfeleivel közösen két díjat is elnyerő Human Dialog Kft. ügyvezetője. A cég mind a Baráthegyi, mind a Piros Orr online szja 1%-os kampányának stratégiai tervezését és lebonyolítását végezte. „Egy civil kampány akkor sikeres igazán, ha a szervezeti tevékenységet sikerül közérthetően bemutatni a lakosság legszélesebb köreinek úgy, hogy az a lehető legnagyobb szimpátiát és támogatást érje el, és ez kicsit más, mint egy fogyasztási cikk értékesítése. A Baráthegyi és a Piros Orr Bohócdoktorok példája is mutatja, hogy egy jó módszerrel milyen kevés befektetéssel mekkora eredményeket lehet elérni” - mondja Miha.

Baráthegyi – ezüst, Piros Orr Bohócdoktorok– bronz

A Baráthegyi Vakvezető és Segítő Kutya Iskola Alapítvány fő tevékenysége a vakvezető kutyák kiképzése és látássérült gazdákhoz juttatása. 1%-os kampányuk a költséghatékonyság és a célzottság jegyében főleg online eszközökre fókuszált. Az eredmény: a Baráthegyi Alapítvány az SZJA 1% felajánlásokból 2011-ben több, mint négyszer annyi pénzhez jutott, mint az előző évben (2010: 4.233.000 Ft, 2011: 18.274.000 Ft). Az 1%-ot felajánló magánszemélyek körének bővülése szintén négyszeres lett (2010: 732 fő, 2011: 2956 fő). A szervezet 2011-ben az SZJA 1%-os felajánlásokból részesedő, legalább 10 millió Ft 1%-os felajánlást szerző civil szervezetek közül a legnagyobb növekedést érte el. Sikerének értékét tovább növeli, hogy 2010-ben csaknem 9%-kal tovább csökkent a civilek között felosztható 1%-os torta, miközben minden korábbinál több szervezet versengett érte. A legtöbb felajánláshoz jutó civil szervezetek toplistáján az előző évi 169. helyről a 44.-re lépett elő.

Bronz díjat kapott az immár sok éve a jelentős hazai szervezetek közé sorolható Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány, ugyancsak az 1%-os kampányok kategóriájában. A bohócdoktorok az elmúlt évek alatt több mint 180 ezer gyereknek és idős embernek hozták el a gyógyító nevetést. Az alapítvány folyamatosan bővíti a bohócdoktori rendelések számát, szerte az országban. A Piros Orr Bohócdoktorok 1%-os kampányában is jelentős szerepe volt az online eszközöknek, februártól egészen májusig. Eredmény: a Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány 2011-ben ismét átlépte az SZJA 1%-os bevételek terén az 50 milliós álomhatárt. A tavaly 9%-al zsugorodó 1%-os tortából sikerült 10%-kal nagyobb szeletet kihasítaniuk (2010: 47.386.000 Ft, 2011: 52.124.000 Ft, a részükre 1%-ot felajánlók száma 2010-ben 7939 fő, míg 2011-ben 10770 fő (+35%)) volt. A Bohócdoktorok alapítványa a legtöbb 1%-os felajánláshoz jutó civil szervezetek toplistáján így a 17. helyről a 16.-ra lépett elő 2011-ben.

Az adatok forrása az adófelajánlások esetében a NAV (APEH) honlapján közzétett SZJA 1% statisztikák.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése