TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Pénzbook a Facebookon

5314
Fiataloknak szóló, gazdasági témákkal foglalkozó Facebook oldalt indított a Magyar Nemzeti Bank által életre hívott Pénziránytű Alapítvány.

A Pénziránytű Alapítvány kiemelt célja a középiskolások pénzügyi ismereteinek megalapozása, fejlesztése. A pénzügyi ismeretterjesztést szolgálja a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Budapesti Értéktőzsde szakmai, illetve anyagi támogatásával kidolgozott Pénzügyi Oktatási Program (POP). A program működtetését és elterjesztését 2008-tól az Alapítvány mind szakmailag, mind anyagilag támogatja. Az elmúlt négy tanév alatt 60 középiskola bevonásával közel 8500 középiskolás diák vett részt a programban, az idei tanévben pedig 70 középiskola 140 tanárának bevonásával több mint 3000 diák részesül a képzésben.

A 2012-2013-as tanév indulásával a Pénziránytű Alapítvány a Pénzbook segítségével a közösségi médián keresztül is megszólítja a diákokat, valamint az érdeklődő szülőket és tanárokat. Az oldal (www.facebook.com/penziranytu.penzbook) elindításával az Alapítvány a Pénzügyi Oktatási Programban résztvevő középiskolások mellett azokat is el kívánja érni, akik eddig még nem csatlakoztak.

„A jelenleg már közel másfél millió középiskolás korú regisztrált felhasználóval rendelkező Facebook reményeink szerint hatékonyan segíti majd az oktatási programunkat, miközben a Pénzbook azokat is megszólítja, akik a hagyományos iskolai keretek között még nem találkoztak azokkal a pénzügyi kérdésekkel, amelyekkel nap mint nap mindannyian szembesülünk” ‑ mondta el Dr. Várhegyi Éva, a Pénziránytű Alapítvány kuratóriumának elnöke. A Pénzbookon a Pénzügyi Oktatási Program tananyagának színes és közérthető feldolgozása mellett szórakoztató jellegű, könnyen fogyasztható, a hétköznapokban hasznosítható bejegyzések is helyet kapnak multimédiás és interaktív tartalmakkal kiegészítve. A pénzzel, pénzügyekkel kapcsolatos tudás átadása révén a Pénzbook segíti a diákok hétköznapi pénzügyi döntéseit és megalapozza a gazdasági alapfogalmakkal kapcsolatos tudásukat.

A Pénziránytű Alapítvány szerint Magyarországon minden diák számára elérhetővé kell, hogy váljon az alapvető pénzügyi-gazdasági ismeretek elsajátításának lehetősége, hiszen életünk első pénzügyi döntéseit már a zsebpénzünkkel kapcsolatosan meghozzuk. Hosszú távon pedig a pénzügyi jártasság jelenti annak feltételét, hogy a lakosság megfontoltan hozhassa meg a mindennapi pénzügyekhez kapcsolódó döntéseit. A Front Page Communications közreműködésével készülő Pénzbook közösségi média oldalt ennek a célnak a jegyében, egy átfogó, hosszú távú edukációs stratégia keretében hozták létre.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése