TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Jégkrém: jól indult a szezon

4997
Jó idők járnak a jégkrém-piacra, hiszen a meleg nyári időjárás a hűsítő nyalánkság forgalmában már tavaly is komoly erősödést eredményezett.

A tavalyi évben mindössze néhány olyan élelmiszerkategória tudott növekedni, amelyek forgalmában a nyári szezon kiemelt fontossággal bír. A rendkívül kedvező időjárás miatt 2011-ben a szénsavas üdítőitalok, a sörök és a jégkrémek forgalma igen erős volt, a gyártók többsége jóval nagyobb mennyiséget adott el mint 2010-ben.

A 2012-es szezon is kimondottan jól indult a jégkrém-gyártók és -forgalmazók számára: már májusban és júniusban is voltak olyan hosszú, forró időszakok, amelyek a vásárlókat a termék fokozott vásárlására késztették. A családi dobozos jégkrémek eladása így az év második negyedévében – amely még nem tekinthető főszezonnak ebben a kategóriában – kis mértékben ugyan, de már meghaladta a tavalyi év harmadik negyedévének forgalmát.

A kiemelkedő szezonnyitás elsősorban a növekvő vásárlási intenzitásnak köszönhető, mindazonáltal többen is vásároltak jégkrémet, mint egy évvel korábban” – mondta el Kárai Anita, a GfK Hungária Key Account Managere. „2012. áprilistól júniusig tartó időszakban minden harmadik háztartás vásárolt dobozos jégkrémet, alkalmanként átlagosan két dobozzal, nagyjából havonta egy alkalommal” – mutatott rá a trendekre a szakember.

A gyártók a korábbi évekhez hasonló intenzitással akcióznak: idén nem erősödött promóciós tevékenységük. Nem is volt erre szükség az óriási hőség miatt, enélkül is sokan keresték a családi jégkrémeket. Egy liter dobozos jégkrémet 600 forintnál valamivel kevesebbért lehet beszerezni, ám természetesen nagy különbségek vannak az egyes márkák között. Ugyanakkor minden árszegmensben látható növekedés: az olcsóbb és a drágább termékek is jobban fogynak.

Továbbra is három fő értékesítési csatornája van a dobozos jégkrémeknek: a mennyiség több mint harmada a diszkontokban fogy, másik 31 százaléka a hipermarketekben, míg negyede a szupermarketekben.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése