TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Ingyenes UNICEF Média Akadémia indul

4930
Az UNICEF Magyar Bizottsága szeptembertől ingyenes UNICEF Média Akadémiát indít szerkesztőségekben dolgozó munkatársak részére.

A közvélemény bűnözésről alkotott képét alapvetően az határozza meg, hogy milyen személyes tapasztalatot szereznek, illetve mit olvasnak vagy látnak a hírekben. Mivel egy magyar gyereknek négyszer nagyobb esélye van arra, hogy a hírekbe kerüljön, ha büntetendő cselekményt követ el, mintha bármi más történik vele, így a közvélemény természetszerűleg mini bűnözőkként gondol a gyerekek egy csoportjának többségére.

A gyermekkorúak által elkövetett büntetendő cselekmények kétharmada vagyon elleni cselekmény, a médiumokból mégis úgy tűnik, mintha döntően személy elleni erőszakos bűncselekményeket követnének el.

A gyermekkori bűnelkövetés aránya az elmúlt nyolc évben nem nőtt - mégis a bűnügyi hírekben a gyermekek reprezentációja megemelkedett.

Az emberek biztonságérzetét és a bűnözésről alkotott képét alapvetően az határozza meg, hogy milyen személyes tapasztalatot szereznek illetve, hogy mit olvasnak/látnak a hírekben. Mivel évente kb. 400.000 bűncselekményt követnek el, így az emberek döntő többségének nincs személyes tapasztalata, ezért a média hírek illetve a bűnözés média reprezentációjának jelentősége különösen nagy.

Ha belelapozunk az újságokba vagy leülünk a tévé elé, döntően kétféle gyermekkel „találkozhatunk": az ártatlannal vagy a törvényszegővel. A gyermekek média reprezentációja nem csak Magyarországon, de a világ döntő részén eszerint a két séma szerint rendeződik. A sérülékeny, kiszolgáltatott, passzív, szenvedő, idealizált, gyerekekre és az erőszakos, agresszív, verekedő, félelemkeltő, kontrollvesztett gonosztevőkre.

Egy 2009-es kutatás szerint a gyermekekről és fiatalokról szóló hírek és tudósítások 71%-a negatív. Az UNICEF Magyar Bizottsága nem csak hogy megtévesztőnek, de veszélyesnek is tartja a gyermekeknek és a gyermekkornak ezt a leegyszerűsítő megközelítését.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése