TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Ingyenes UNICEF Média Akadémia indul

4930
Az UNICEF Magyar Bizottsága szeptembertől ingyenes UNICEF Média Akadémiát indít szerkesztőségekben dolgozó munkatársak részére.

A közvélemény bűnözésről alkotott képét alapvetően az határozza meg, hogy milyen személyes tapasztalatot szereznek, illetve mit olvasnak vagy látnak a hírekben. Mivel egy magyar gyereknek négyszer nagyobb esélye van arra, hogy a hírekbe kerüljön, ha büntetendő cselekményt követ el, mintha bármi más történik vele, így a közvélemény természetszerűleg mini bűnözőkként gondol a gyerekek egy csoportjának többségére.

A gyermekkorúak által elkövetett büntetendő cselekmények kétharmada vagyon elleni cselekmény, a médiumokból mégis úgy tűnik, mintha döntően személy elleni erőszakos bűncselekményeket követnének el.

A gyermekkori bűnelkövetés aránya az elmúlt nyolc évben nem nőtt - mégis a bűnügyi hírekben a gyermekek reprezentációja megemelkedett.

Az emberek biztonságérzetét és a bűnözésről alkotott képét alapvetően az határozza meg, hogy milyen személyes tapasztalatot szereznek illetve, hogy mit olvasnak/látnak a hírekben. Mivel évente kb. 400.000 bűncselekményt követnek el, így az emberek döntő többségének nincs személyes tapasztalata, ezért a média hírek illetve a bűnözés média reprezentációjának jelentősége különösen nagy.

Ha belelapozunk az újságokba vagy leülünk a tévé elé, döntően kétféle gyermekkel „találkozhatunk": az ártatlannal vagy a törvényszegővel. A gyermekek média reprezentációja nem csak Magyarországon, de a világ döntő részén eszerint a két séma szerint rendeződik. A sérülékeny, kiszolgáltatott, passzív, szenvedő, idealizált, gyerekekre és az erőszakos, agresszív, verekedő, félelemkeltő, kontrollvesztett gonosztevőkre.

Egy 2009-es kutatás szerint a gyermekekről és fiatalokról szóló hírek és tudósítások 71%-a negatív. Az UNICEF Magyar Bizottsága nem csak hogy megtévesztőnek, de veszélyesnek is tartja a gyermekeknek és a gyermekkornak ezt a leegyszerűsítő megközelítését.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése