TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A városlakók és a technológia

4894
A nemzetközi Metro-hálózat a Metropolitan Projekt 2011-es sikerei után idén is elindította az átfogó felméréseket végző sorozatát.

A Metropolitan Riport, mely hat kontinens 25 városában összesen 20 000 interjúalany válaszaira támaszkodik, nagyon érdekes képet festett olvasóink technikához való viszonyáról. Legtöbbünk elég határozott véleményen van, amikor a mobiltelefonjáról, táblagépéről vagy a közösségi oldalaktól való függőségéről kérdezik, azonban a kutatási eredmények érdekes megvilágításba helyezik ezt a viszonyt.

Amint az Apple egy új terméket dob piacra, másnap már világszerte kígyózó sorokban állnak a vásárlók, hogy elsők között vehessék meg az újdonságot. De íme az első meglepetés: nem mindenki ilyen mohó! A Metro-olvasók negyvennyolc százalékának mobiltelefon vásárlásakor az ár a legfontosabb szempont, és a tablet-vásárlók ötvenhárom százaléka is e kritérium alapján választ.

A Cnet.com vezető tech-portál egyik szerzője, Maggie Reardon az Amazon Kindle sikerét emelte ki annak bizonyítékául, hogy az ár a legfontosabb tényező. „A Kindle Fire egyértelműen nem tud annyit, mint egy iPad, de a fogyasztók szerint egy megfizethető alternatíva” – mondta Maggie.

Mindenekelőtt azonban egy fontos tanulság: mind online maradunk. Ötvenegy százalékunk feszült, ha naponta legalább egyszer nem tud belépni a kedvenc közösségi oldalára. A megkérdezettek harmincnégy százaléka ideges lesz, ha nem tud minden nap internetezni a mobiltelefonján. A válaszadók hatvannégy százaléka nem érzi, hogy függne a telefonjától, és ne tudná nélküle megszervezni mindennapjait. Ez rámutat arra, hogy összetett kapcsolatunk van a mobilunkkal, amit mindig magunknál tartunk.

Dr. Fleura Barhdit, a Northeastern University marketingprofesszora elmondta, az emberek technológia felé mutatott kettős viszonyáról: „Szeretjük azt hinni, hogy nem kell a technológiára támaszkodnunk, de ez nincs egészen így. A legtöbb kutatás azt mutatja, hogy ha elhagyjuk a telefonunkat, idegesek leszünk, zavartak, és úgy érezzük, mintha egy jó barátot veszítettünk volna el. A mobilunk segít a stresszoldásban, támaszkodhatunk a funkcióira, ha idegesek vagyunk vagy bizonytalanok, ezáltal a mobil biztonságot jelent.”

A Metro-olvasók tisztában vannak azzal, hogy az online felületen megosztott személyes információ potenciális veszélyt jelenthet. Tény, hogy a felhasználók nyolcvan százaléka ügyel a megosztani kívánt tartalomra, hatvanhét százaléka semmilyen személyes információt nem oszt meg online a márkákkal. Igazunk van, ha vigyázunk magunkra az online felületeken, de a már korábban idézett szakíró, Reardon figyelmeztet: talán nem figyelünk eléggé oda adataink bizalmas kezelésére.

A felhasználók nyolcvan százaléka talán hitegeti magát, és több információt árul el magáról annál, mint amennyit hisz. Reardon szerint „kifejezetten a márkák azok, amelyeknél valószínűleg nem is fogjuk fel, hogy mennyi hozzáférést engedélyezünk a saját oldalunkhoz a közösségi oldalukon keresztül, és nem is észleljük, mivel nem olvassuk végig a felhasználási feltételeket.”

Alig töltünk időt a személyes kütyüjeink nélkül. A megkérdezettek negyvenhat százaléka még egy hétvégét sem töltött el anélkül, hogy ne használta volna őket. Valószínűleg ezért is kaphatjuk magunkat azon, hogy a privát szféránkról osztunk meg információkat nyilvános lapokon.  A Tel-avivi Egyetem által ez év májusában készített felmérés alapján a hagyományos telefonok használóival szemben az okostelefonok tulajdonosai közül hetven százalékkal többen hiszik azt, hogy a telefonjuk több magánszférát enged meg nekik. Dr. Eran Toch, az egyetem Ipari Tervező Tanszékének munkatársa szerint ezek az emberek sokkal többet beszélnek magánéletükről nyilvános fórumokon. Hozzáteszi, hogy a sciencedaily.com internetes szaklap szerint ők sokkal kevésbé tartják tiszteletben olyanok magánügyeit, akik hasonló közösségi oldalakon osztanak meg információkat.

Dr. Tali Hatuka, a tanulmány egyik szerzője szerint az okostelefonok azt az illúziót keltik, hogy használóik magánjellegű adatait „buborékba zárják”, és így azt éreztetik, hogy az okostelefonok gazdáit senki sem figyelheti.

Metro/Metropol

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése