TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A CEE régió online piaci körképe

4867
Az online populáció 9,2 százalékkal nőtt 2010-hez képest, a regionális online reklámköltések pedig több, mint 30 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest.

Közösségi média, mobil, online videó és közösségi vásárlás – ezek voltak a digitális iparág legforróbb szegmensei 2011-ben. A CEE régió egyes színterein (Fehéroroszország, Lengyelország, Lettország, Oroszország és Ukrajna) tovább folytatódott a harc a helyi közösségi hálók és a nemzetközi óriás, Facebook között. Emellett az internet-felhasználók egyre többen használtak okostelefonokat és táblagépeket. A tavalyi év az e-kereskedelem szárnyalását is magával hozta, melynek éllovasai a kuponoldalak voltak, melyek jelentős nyomot hagytak a régió arculatán.

A Do You CEE? riport egyik fókusza a régió digitális piacaiban rejlő lehetőségek feltárása és egy online piaci körkép bemutatása. A 2011-es évben közel 143,5 millióan böngésztek a régióban és az internet-felhasználók száma minden országban nőtt. A régió legnagyobb online nemzetei az oroszok és a törökök. Az előbbi a régió online populációjának 38,3%-át, az utóbbi közel 16%-át adja.

Oroszország nem csak a legnagyobb, de az egyik legdinamikusabban bővülő online piac a CEE régióban. Az internet-felhasználók száma 11,7%-os y-o-y növekedést ért el, ezzel arányaiban a harmadik legnagyobb növekedést produkálta. A régió két legéretlenebb piaca, Fehéroroszország és Ukrajna online populációja bővült a legnagyobb arányban. 2010 és 2011 decembere között 4,1 millió új fehérorosz lépett az internetre (20,2% y-o-y), míg az ukránok 13,5 millióan migráltak online (19,1% y-o-y).

Első ránézésre is látható, hogy még mindig nagy a rés a közép-kelet-európai országok internet penetrációja és a nyugat-európai országoké között. Még a legfejlettebb CEE ország – Észtország (76%) – is jelentősen le van maradva a magasan fejlett északi és nyugati államoktól – Hollandia (94%), Luxemburg és Svédország (91%), Dánia (90%)(Eurostat 2011). Mindazonáltal a CEE régió jelentős fejlődést mutat, ami azt jelenti, hogy a még mindig rengeteg kiaknázatlan potenciált rejt magában a térség. Három országban is megközelítette a 20%-os lélektani határt az internet penetráció növekedése (Fehéroroszország, Ukrajna, Románia).

Ez a fejlődés a hirdetők figyelmét sem kerülte el, nem véletlen, hogy az elmúlt évben az online reklámköltések több mint 30%-kal emelkedtek. Abszolút számokban a legtöbbet Oroszországban költenek online hirdetésekre, ugyanakkor Oroszország könyvelhette el egyben a második legnagyobb online reklámköltési növekedést is. 2011-ben 1,28 milliárd eurót meghaladó, összeget fordítottak online kampányokra Oroszországban. További nagy költők a lengyelek (439 millió EUR), a törökök (360 millió EUR) és a csehek (269 millió EUR). Oroszországon kívül jelentős növekedést produkált az ukrán (58,5%), a horvát (39.8%), a szlovén (31,1%) és a szlovák (29,9%) online hirdetési piac.

A ‘Do you CEE?’ riport legújabb iterációja további érdekes információkat és részletes betekintést nyújt az internetpiac és az online hirdetési szektor 2011-es helyzetébe. A digitális kiadvány letölthető a doyoucee.gemius.com weboldalon.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése