TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A CEE régió online piaci körképe

4867
Az online populáció 9,2 százalékkal nőtt 2010-hez képest, a regionális online reklámköltések pedig több, mint 30 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest.

Közösségi média, mobil, online videó és közösségi vásárlás – ezek voltak a digitális iparág legforróbb szegmensei 2011-ben. A CEE régió egyes színterein (Fehéroroszország, Lengyelország, Lettország, Oroszország és Ukrajna) tovább folytatódott a harc a helyi közösségi hálók és a nemzetközi óriás, Facebook között. Emellett az internet-felhasználók egyre többen használtak okostelefonokat és táblagépeket. A tavalyi év az e-kereskedelem szárnyalását is magával hozta, melynek éllovasai a kuponoldalak voltak, melyek jelentős nyomot hagytak a régió arculatán.

A Do You CEE? riport egyik fókusza a régió digitális piacaiban rejlő lehetőségek feltárása és egy online piaci körkép bemutatása. A 2011-es évben közel 143,5 millióan böngésztek a régióban és az internet-felhasználók száma minden országban nőtt. A régió legnagyobb online nemzetei az oroszok és a törökök. Az előbbi a régió online populációjának 38,3%-át, az utóbbi közel 16%-át adja.

Oroszország nem csak a legnagyobb, de az egyik legdinamikusabban bővülő online piac a CEE régióban. Az internet-felhasználók száma 11,7%-os y-o-y növekedést ért el, ezzel arányaiban a harmadik legnagyobb növekedést produkálta. A régió két legéretlenebb piaca, Fehéroroszország és Ukrajna online populációja bővült a legnagyobb arányban. 2010 és 2011 decembere között 4,1 millió új fehérorosz lépett az internetre (20,2% y-o-y), míg az ukránok 13,5 millióan migráltak online (19,1% y-o-y).

Első ránézésre is látható, hogy még mindig nagy a rés a közép-kelet-európai országok internet penetrációja és a nyugat-európai országoké között. Még a legfejlettebb CEE ország – Észtország (76%) – is jelentősen le van maradva a magasan fejlett északi és nyugati államoktól – Hollandia (94%), Luxemburg és Svédország (91%), Dánia (90%)(Eurostat 2011). Mindazonáltal a CEE régió jelentős fejlődést mutat, ami azt jelenti, hogy a még mindig rengeteg kiaknázatlan potenciált rejt magában a térség. Három országban is megközelítette a 20%-os lélektani határt az internet penetráció növekedése (Fehéroroszország, Ukrajna, Románia).

Ez a fejlődés a hirdetők figyelmét sem kerülte el, nem véletlen, hogy az elmúlt évben az online reklámköltések több mint 30%-kal emelkedtek. Abszolút számokban a legtöbbet Oroszországban költenek online hirdetésekre, ugyanakkor Oroszország könyvelhette el egyben a második legnagyobb online reklámköltési növekedést is. 2011-ben 1,28 milliárd eurót meghaladó, összeget fordítottak online kampányokra Oroszországban. További nagy költők a lengyelek (439 millió EUR), a törökök (360 millió EUR) és a csehek (269 millió EUR). Oroszországon kívül jelentős növekedést produkált az ukrán (58,5%), a horvát (39.8%), a szlovén (31,1%) és a szlovák (29,9%) online hirdetési piac.

A ‘Do you CEE?’ riport legújabb iterációja további érdekes információkat és részletes betekintést nyújt az internetpiac és az online hirdetési szektor 2011-es helyzetébe. A digitális kiadvány letölthető a doyoucee.gemius.com weboldalon.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése