TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Célja a GVH és a PSZÁF a pénzügyi szektor jogszerű működésének biztosítása, s a pénzügyi fogyasztók jogainak erőteljesebb védelme.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mint a verseny tisztaságáért felelős hatóság és a pénzügyi közvetítőrendszer felügyeletét ellátó Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) az együttműködésük révén a pénzügyi szektor vonatkozásában hatékonyabban tudják ellátni feladataikat, így különösen versenyfelügyeleti eljárások, megtévesztő reklámok elleni fellépés, és a pénzügyi szervezetek fogyasztóvédelmi ellenőrzése terén.

A GVH és a PSZÁF 2011 júliusában azért kötött együttműködési megállapodást, hogy rendszeresen tájékoztassák egymást a hatáskörüket érintő lényeges információkról, és a vizsgálatok, közérdekű igényérvényesítések kapcsán még eredményesebben tudjanak eljárni.   A felek az elmúlt egy évben több vizsgálat kapcsán – így a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése esetén – is szorosan együttműködtek a fogyasztók érdekében.

Az együttműködési megállapodás friss módosításával a felek vállalták, hogy a pénzügyi szektorban a verseny feltételeit érintő, s a pénzügyi piacokon a fogyasztói érdekek védelmét szolgáló jogszabályalkotás vagy módosítás szükségessége esetén közös kezdeményezéssel fordulnak a jogalkotó felé. A GVH és PSZÁF emellett a jövőben a pénzügyi piacokon a versenyt érdemben érintő jogszabályok módosulása esetén összehangolt és fokozott ellenőrzést folytat.

A két hatóság szükség esetén megelőző céllal közös ajánlásokat fogalmaz meg a pénzügyi szervezetek felé, melyek fő célja a piaci szereplők jogkövető magatartásának elősegítése, s a jogszabályi rendelkezéseken túlmutató jó gyakorlatok megfogalmazása. A megállapodás révén a felek biztosítják ezen ajánlások érvényesülésének nyomon követését is. A módosított megállapodás a GVH és a PSZÁF honlapjain is elérhető.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése