TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Új technológiák a retail szektorban

4671
Új technológiákról, alkalmazásokat felhőbe helyező keretrendszerekről, projektalapú megközelítésekről tartottak egyeztetést a kereskedelmi szakma vezetői.

A június 11-12-én Kecskeméten tartott rendezvényen az ágazat képviselőinek egyöntetű elvárása volt, hogy a kereskedelmi informatika legújabb vívmányaival azonnal profitot tudjanak termelni.

Megdöbbentő ütemben folytatódik a kiskereskedelem folyamatainak digitalizálása. Több száz szállító és több ezer kereskedelmi egység már elektronikusan áramoltatja dokumentumait, az új technológiák napról napra hódítanak el területeket a hagyományos, papír alapú megoldásoktól. A kiskereskedelem szereplői felismerték, hogy a jelen gazdasági helyzet nem egy elhúzódó válság, hanem egy új üzleti állapot, amelynek hangsúlyai máshol vannak az elmúlt évtizedek gyakorlatához képest − hangoztatta a kiskereskedelmi szakma kecskeméti konferenciáján a 25 éves fennállását ünneplő házigazda ProgAdat Kft. tulajdonosa. Bessenyei István aláhúzta, az új helyzetnek a legfőbb jellemzője, hogy a fogyasztók és az áruházak is lázasan keresik a költséghatékonyabb megoldásokat. Ebben segíthetnek – éppen ezért terjednek látványosan – az intelligens eszközök és eljárások.

A kereskedelmi informatika legújabb vívmányainak közös jellemzője, hogy megtérülési idejük már nem 5-10 év, hanem azonnal profitot képesek termelni. Ez jó azoknak, akik hajlandóak és képesek bevezetni ezeket, de hamar végzetes veszteséget okoz azoknál, akik késlekednek. A rövid megtérülések egyik kulcsa, hogy mind kevésbé kell megvásárolni és birtokolni az egyes megoldásokat. Ebben a szektorban is terjed a felhő, amelyben az egyik legújabb fejlesztés a Laurel cégcsoporthoz tartozó ProgAdat XBO keretrendszere, amely a korábbi alkalmazásokat tudja „felhősíteni”.


Az XBO haszna, hogy a felhasználónál csak egy beviteli felület van, a szoftver egy központi szerveren fut, amely egységesen és folyamatosan frissíthető, állítható be az adott elvárások szerint. A beviteli felület lehet mobil, pc, érintőképernyő, stb., a megjelenítés ugyanis vektoralapúan átméretezhető, amely lehetővé teszi az eltérő felületű és felbontású képernyők kezelését. Az XBO az SaaS szolgáltatáskonstrukciót is támogatja, tehát bérelhetőek a szoftverek, vagy használatalapúvá tehető a fizetés. Így ha például a leltármodul csak év végén kell pár napra, akkor elegendő csak arra az időszakra licencelni azt – említett példát Marján Balázs, fejlesztési igazgató.

Áttekintették a szakértők a világon élenjáró kereskedelmi adatelemző megoldás, a Microstrategy eszközére épülő XBI vezetői információs rendszert. A szoftver a kereskedelmi rendszerek adataira építkezik, így a forgási sebesség, napi értékesített mennyiség, polckészlet vagy bármilyen adat másodperceken belül lekérhető vele. A sebesség az alapadatbázis méretétől gyakorlatilag független, a rendszer egy projektben 1,5 milliárdos adatbázisból is másodperces válaszokat adott. Mindez a weben, vagy mobileszközön (Android, iOS, stb.) bármikor látható, abszolút grafikus megjelenítésben, műszerfalszerűen. Egyéni keresésekre, lefúrásokra is lehetőséget ad a szoftver, amely révén az eltérő nézetű adatok egymással könnyen összevethetők.

Az XBI a vezetőség számára a döntéstámogatás mellett egyben eszköz a standard beszámoltatásra, az új elképzelések, vezetői utasítások végrehajtatására, számszerű elvárások megfogalmazására. Az egyik hazai bolthálózatnál például ennek révén másfél hónap alatt egy nappal csökkent a forgási sebesség.

Az újdonságok sora hosszú. A Worklog feladatnyilvántartó és ellenőrző rendszer projektek, kollégák munkavégzése, feladatok vezetésére alkalmas, és természetesen minden más adattal is integrált. Digitalizált dokumentumkezelés és -tárolás, elektronikus kapcsolat a beszállító, a logisztikai központ és a bolt között, csökkenő átfutási idők, emberi hiba nélküli, automatizált folyamatok jellemzik az új korszakot. Ma a retail szektorban egyszerre kulminálódik mindaz a fejlődés, amit a vállalati és kereskedelmi informatika az elmúlt 5-8 évben produkált, és a változások egészen új, még pár éve is elképzelhetetlen távlatokat nyitnak a kereskedelem előtt − összegzett Bessenyei István.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése