TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Új technológiák a retail szektorban

4671
Új technológiákról, alkalmazásokat felhőbe helyező keretrendszerekről, projektalapú megközelítésekről tartottak egyeztetést a kereskedelmi szakma vezetői.

A június 11-12-én Kecskeméten tartott rendezvényen az ágazat képviselőinek egyöntetű elvárása volt, hogy a kereskedelmi informatika legújabb vívmányaival azonnal profitot tudjanak termelni.

Megdöbbentő ütemben folytatódik a kiskereskedelem folyamatainak digitalizálása. Több száz szállító és több ezer kereskedelmi egység már elektronikusan áramoltatja dokumentumait, az új technológiák napról napra hódítanak el területeket a hagyományos, papír alapú megoldásoktól. A kiskereskedelem szereplői felismerték, hogy a jelen gazdasági helyzet nem egy elhúzódó válság, hanem egy új üzleti állapot, amelynek hangsúlyai máshol vannak az elmúlt évtizedek gyakorlatához képest − hangoztatta a kiskereskedelmi szakma kecskeméti konferenciáján a 25 éves fennállását ünneplő házigazda ProgAdat Kft. tulajdonosa. Bessenyei István aláhúzta, az új helyzetnek a legfőbb jellemzője, hogy a fogyasztók és az áruházak is lázasan keresik a költséghatékonyabb megoldásokat. Ebben segíthetnek – éppen ezért terjednek látványosan – az intelligens eszközök és eljárások.

A kereskedelmi informatika legújabb vívmányainak közös jellemzője, hogy megtérülési idejük már nem 5-10 év, hanem azonnal profitot képesek termelni. Ez jó azoknak, akik hajlandóak és képesek bevezetni ezeket, de hamar végzetes veszteséget okoz azoknál, akik késlekednek. A rövid megtérülések egyik kulcsa, hogy mind kevésbé kell megvásárolni és birtokolni az egyes megoldásokat. Ebben a szektorban is terjed a felhő, amelyben az egyik legújabb fejlesztés a Laurel cégcsoporthoz tartozó ProgAdat XBO keretrendszere, amely a korábbi alkalmazásokat tudja „felhősíteni”.


Az XBO haszna, hogy a felhasználónál csak egy beviteli felület van, a szoftver egy központi szerveren fut, amely egységesen és folyamatosan frissíthető, állítható be az adott elvárások szerint. A beviteli felület lehet mobil, pc, érintőképernyő, stb., a megjelenítés ugyanis vektoralapúan átméretezhető, amely lehetővé teszi az eltérő felületű és felbontású képernyők kezelését. Az XBO az SaaS szolgáltatáskonstrukciót is támogatja, tehát bérelhetőek a szoftverek, vagy használatalapúvá tehető a fizetés. Így ha például a leltármodul csak év végén kell pár napra, akkor elegendő csak arra az időszakra licencelni azt – említett példát Marján Balázs, fejlesztési igazgató.

Áttekintették a szakértők a világon élenjáró kereskedelmi adatelemző megoldás, a Microstrategy eszközére épülő XBI vezetői információs rendszert. A szoftver a kereskedelmi rendszerek adataira építkezik, így a forgási sebesség, napi értékesített mennyiség, polckészlet vagy bármilyen adat másodperceken belül lekérhető vele. A sebesség az alapadatbázis méretétől gyakorlatilag független, a rendszer egy projektben 1,5 milliárdos adatbázisból is másodperces válaszokat adott. Mindez a weben, vagy mobileszközön (Android, iOS, stb.) bármikor látható, abszolút grafikus megjelenítésben, műszerfalszerűen. Egyéni keresésekre, lefúrásokra is lehetőséget ad a szoftver, amely révén az eltérő nézetű adatok egymással könnyen összevethetők.

Az XBI a vezetőség számára a döntéstámogatás mellett egyben eszköz a standard beszámoltatásra, az új elképzelések, vezetői utasítások végrehajtatására, számszerű elvárások megfogalmazására. Az egyik hazai bolthálózatnál például ennek révén másfél hónap alatt egy nappal csökkent a forgási sebesség.

Az újdonságok sora hosszú. A Worklog feladatnyilvántartó és ellenőrző rendszer projektek, kollégák munkavégzése, feladatok vezetésére alkalmas, és természetesen minden más adattal is integrált. Digitalizált dokumentumkezelés és -tárolás, elektronikus kapcsolat a beszállító, a logisztikai központ és a bolt között, csökkenő átfutási idők, emberi hiba nélküli, automatizált folyamatok jellemzik az új korszakot. Ma a retail szektorban egyszerre kulminálódik mindaz a fejlődés, amit a vállalati és kereskedelmi informatika az elmúlt 5-8 évben produkált, és a változások egészen új, még pár éve is elképzelhetetlen távlatokat nyitnak a kereskedelem előtt − összegzett Bessenyei István.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése