TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Az IAB Hungary és a MAKSZ közös Döntőbizottsága a Gemius - Ipsos konzorciumot jelölte meg a DKT13 projekt nyerteseként.

A MAKSZ és az IAB Hungary által szervezett, Máth András (Ringier és IAB kutatói munkacsoport vezető) vezetésével megvalósított Digitális Közönségmérési Tender 2013 (DKT13) projekt eredményesen lezárult. A Döntőbizottság a mai napon egyhangúan a Gemius-Ipsos konzorciumot jelölte meg a DKT13 nyertesének, ezért vele kezdi meg a 2013 és 2017 közötti szerződés részleteinek tárgyalását. A szolgáltatást a későbbiekben megrendelő konzorcium megalakításához vezető tárgyalásokat a következő hónapokban folytatják le a médiatulajdonosok és ügynökségek. Az iparági konzorciumhoz eddig több mint 25 vállalkozás csatlakozott, az IAB-MAKSZ várja további tagok jelentkezését.

A kutatási tender 2011 őszén készült el több mint 10 vállalat szakértőinek együttműködésével. A pályázati anyagot a Döntőbizottság 2011. december 5-én tette elérhetővé a kutatók számára. A pályázati anyagot 7 kutatóintézet vette fel, és végül 3 konzorciumi ajánlat érkezett a február 13-ai határidőre. Az alapos, minden részletre kiterjedő ajánlatok értékelésével megbízott Szakértői Bizottság javaslata alapján a Döntőbizottság február végén az Gemius-Ipsos és a GfK-Medián konzorciumokat hívta meg a második ajánlati körbe, ahol személyes prezentációkon mutathatták be az ajánlatukat március 6-án. A személyes találkozón feltett szakmai és üzleti kérdéseket március végén írásban válaszolták meg a kutatók, aminek eredményeképp a Döntőbizottság április elejére egy harmadik ajánlati körre kérte fel a kutatókat.

A folyamatban a Döntőbizottság és kutatók közösen arra törekedtek, hogy a szolgáltatási portfólió és a vállalási árak minden potenciális megrendelői csoportnak elérhetőek legyenek, éppen ezért még április végén is tartottak a tárgyalások. Az utolsó (ötödik) ajánlati szakasz ért véget 2012. május 14-én, aminek az eredménye a mostani döntés.

A 2013 januárjától induló kutatás egyszerre szolgálja ki valamennyi digitális médium mérési szükségleteit, így egy forrásból lehet majd megismerni a hazai és külföldi oldalak webes, mobilos és videós forgalmát és az egyes oldalak közönség-összetételét. A kutatás eredményeitől azt várják a megrendelők, hogy az interaktív hirdetési piactér sokrétű, stabil, folyamatosan elérhető, megbízható adatokhoz jut a következő 5 évben.

A Döntőbizottság tagjaként dolgozott: Barnóth Zoltán (MEC Interaction), Dely Tamás (HVG), Domokos Szilárd (Sanoma), Erős Attila (Fastbridge), Kovács Nándor (Kirowski Isobar), Novák Péter (IAB-Origo), Steff József (Sanoma), Szabó Ákos (Adaptive Media), Szabó Erik (Carnation), Ziegler Gábor (CEMP).

A Szakértői Bizottság tagjai voltak: Darvas Péter (Origo), Földi Kata (Axel Springer), Jobbágy Tamás (MEC Interaction), László Katalin (R-Time), Mechler János (Aegis), Nagy Tamás (Omnicom Media Group), Sasvári Gabriella (Sanoma), Somogyi Péter (EvoMedia).

Az IAB Hungary és a MAKSZ ezúton is köszönetét fejezi ki valamennyi résztvevőnek és az őket delegáló cégeknek a több mint féléves időszakban nyújtott elkötelezett és alapos munkáért.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése