TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Álmosság ellen

4432
A felnőtt lakosság jelentős többsége naponta fogyaszt kávét kifejezetten az ébrenlét fokozása érdekében. A fiatalok között az energiaital népszerű.

A kávé és tea vezeti a sort

A felnőtt lakosság igen jelentős része ébred gyakran fáradtan, kialvatlanul, így nem meglepő, hogy szinte nincs olyan ember, aki ne alkalmazna valamilyen praktikát az ébrenlét fokozása érdekében. A megkérdezettek közel 60%-a napi szinten fogyaszt kávét, kifejezetten ilyen céllal, további közel 10%-uk 2-3 naponta teszi ezt.

A listát a tea folytatja, az emberek közel 40%-a mindennap, 16%-uk pedig valamelyest ritkábban, 2-3 naponta fogyasztja fáradtság űzése céljából.

A két leggyakoribb élénkítő ital tekintetében megfigyelhető, hogy azok népszerűsége lényegesen magasabb a saját bevallásuk szerint stresszes munkát végzők körében. Egyéb demográfiai szempontból a kávéfogyasztás különösen 25 év felett ugrik meg jelentősen, míg a teát említők aránya az átlag körül alakult az egyes korcsoportokban.

Az egyéb, ébrenlétet fokozó megoldások közül egyet mindenképpen érdemes még kiemelni: a lakosok 25%-a ugyanis napi szinten valamilyen koncentrált tevékenységgel (pl. fokozott fizikai igénybevétellel, változatos munkavégzéssel) küzd az álmosság ellen, további 18% hetente néhányszor hívja ezt segítségül. A módszert főként azok választják, akik a mindennapi életben egyébként is fizikai jellegű munkát végeznek.

A fiatalok körében az energiaital népszerű

Az alkalmazott szerek listájában viszonylag utolsók között szerepel az energiaital, hiszen a lakosok alig közel 8%-a említette, hogy naponta vagy hetente néhányszor fokozza ezzel ébrenlétét, ugyanakkor az italt említők aránya jelentős különbséget mutat életkor alapján. 16-25 év között 12%-os a napi szinten, további 13%-os a 2-3 napos gyakorisággal fogyasztók aránya.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése