TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Bankszámlanyitás egyre fiatalabban

4357
A TakarékPont megbízásából készült piacfeltáró kutatás rávilágít arra, hogy a mai fiatalok egyre korábban kerülnek először kapcsolatba a banki szolgáltatásokkal.

Az országosan reprezentatív felmérésben 500 főt - 14 és 32 év közötti fiatalt - kérdeztek meg pénzügyi szokásaikról.

A mai 14-17 évesek 82%-nak már volt bankszámlája 17 éves korára, míg ugyanebben az életkorban ez az arány a most 25 évesek körében még csak 43%. A nemzetközi trendeket vizsgálva elmondható, hogy a hazainál fejlettebb pénzügyi kultúrával rendelkező országokban már korábban lejátszódott az első bankkapcsolat kialakításának fiatalabb korra tolódása. A 14-17 éves fiatalok kétharmadának első bankválasztását leginkább a szülők, illetve a tágabb család befolyásolja, azonban jól megfigyelhető, hogy idővel változnak a döntéseket meghatározó szereplők. A későbbi életkorban a barátok ajánlása, illetve az interneten elérhető információk (beleértve a közösségi oldalakat is) szolgálják a pénzügyi döntéseik alapját.

Általánosságban elmondható, hogy a fiatal korosztály még mindig meglehetősen passzív a pénzügyi témákkal kapcsolatban. Ezt támasztja alá, hogy a megkérdezettek 45%-a bankszámlán és a bankkártyán kívül más banki termékre nem tart igényt. A kutatásban résztvevők csupán 6%-át érdekelné egy megtakarítási számla, míg csupán 4% lenne nyitott egy lakáshitel termék irányába. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a megkérdezett fiatalok átlagosan havi 21 ezer forintból gazdálkodnak, és a bankszámla-birtoklás ma már természetes számukra. Az eredmények szerint ez az összeg 18-25 éves korban már 79 000 forint, majd 26-32 éves korban eléri a 145 000 forintot.

„Általános tapasztalat, hogy a pénzügyi termékek fogyasztása a teljes lakosság körében csökken ugyan, de a fiatalok esetében egyénenként mérve dinamikusan nő. Ezt támasztja alá a 14-32 év közötti korcsoportba tartozó ügyfeleink növekvő száma, valamint legutóbbi kutatásunk eredményei is” – mondta Brezina Szabolcs, a TakarékPont ügyvezető igazgatója.

A felmérés megerősítette továbbá, hogy a 14-32 évesek számára az internetes banki szolgáltatások alapvetően fontosak. Sőt a bankkal kapcsolatos élményeiket – a bankkártya használata mellett – erőteljesen meghatározza a netbank alkalmazása. A megkérdezett fiatalok többsége szívesen nyitná meg első bankszámláját, akár interneten keresztül egy bankfiók helyett.

TakarékPont

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése