TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Értékeink a szövetség szerint nem múzeumi tárgyak, hanem a jövőnk innovációs és gazdasági alapjai.

A Hungarikum Szövetség (HUSz) a 15 legjelentősebb hungarikum-alkotó vállalkozást, szervezetet és a Magyar ÉrtékTár - Hungarikum törvény stratégiáját, működési modelljét megalkotó hungarikum szakértőket tömöríti magában.

A HUSz 2011. augusztusában bejegyzett szakmai célú közhasznú egyesületként működik, hungarikum témakörben a legjelentősebb hazai szervezet, ahol a Pick-től a Törley-n át a Kodály, Neumann Társaságig, a Mathiász Világörökségtől a Tokajt igazán képviselő szervezeteken, a Béres csepp-en, a magyar operettjátszáson át a Puskás örökség gondozóiig sokrétűen képviselik a hungarikumokat és a kialakulásukhoz, megtartásukhoz, fejlesztésükhöz tartozó tudást.

A Hungarikum Törvény széles konszenzussal támogatásra talált minden politikai erőben, s a magyar Országgyűlésben.

A parlamenti főtárgyaló Mezőgazdasági Bizottság és a Nemzeti Összetartozás Bizottsága támogatja a HUSz tagként való részvételét a leendő törvény által létrehozandó Hungarikum Bizottságban. Jelentős eredmény, hogy a „hungarikum szakma és kikerülhetetlen tapasztalat” tényezőként megjelenik majd a törvény megvalósításában.

A HUSZ eddigi állásfoglalásaival is az „Érték a mérték” alapelvnek megfelelően kiemelten támogatta a törvényalkotást,  s az alábbiakban a mostani, a lényeget érintő javaslataiban is ezt állítja iránytűként maga elé, ami gazdasági, önbecsülési, közösségi átütő eredményeket hoz.

A jelen törvényjavaslat eddigi módosító indítványainak többségét is a HUSZ jegyezte.

Szakmailag és a működőképesség szempontjából fő üzenetei, melyeket  a törvényhozók felé javasol:

  • a következetes és támogatott felfutó rendszert a Magyar ÉrtékTárban (a „ki mit tud”-ban legyenek kötelező elődöntők),
  • az önálló költségvetési nyílt tételsort a létrehozásra, működtetésre, támogatásra (ne bújjon el a témakör egy minisztériumban),
  • hogy a szakmai és civil képviselet jelenjen meg a kormányzati, köztestületi, politikai képviselők mellett a Hungarikum Bizottságban és a működtetésben (többszintű közösségi és szakmai elismerés is kelljen majd a nemzeti értékké, később a hungarikummá váláshoz),
  • hogy érték és elismertségalapú legyen a hungarikum, ne üzleti és adminisztrációs alapú (az EU földrajzi eredetvédett jekölés nem jelent mindig minőséget is),
  • hogy értéktámogatás és menedzselés legyen, ne csak értékregisztrálás (ne múzeum „tartsa nyilván” a XXI. századi hazai innovációkat)
  • hogy aktív, XXI. századi funkciót találó alkotás, termék legyen a hungarikum, passzív örökségünk maradjon nemzeti érték szinten.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése