TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A legalacsonyabb részarányú tevékenység 2012 januárjában az online vásárlás, melyet mindössze a felhasználók 7,6%-a vallott magáénak.

A kutatás betekintést nyújt a piac legnépszerűbb weboldalainak rangsorába, az internet-felhasználók szocio-demográfiai eloszlásába és további piaci sajátosságokba.

A gemiusAudience szolgáltatás bevezetését már rég óta várta a szerb piac. Bojan Rendulić, a Fastbridge szerbiai ügyvezető igazgatója nyilatkozatában üdvözölte az első adatok megérkezését: „Az online közönségmérés bevezetése kulcstényező az online reklámipar további fejlődésében. Természeténél fogva az internet a legjobban mérhető médium, mégis a gemiusAudience kutatás bevezetésig a TV nézettségi adatok sokkal megbízhatóbbak voltak, mint a böngészési statisztikák. Most végre fordul a helyzet és reményeink szerint a Gemius adatok segítenek az online-t még a korábbinál is vonzóbb hirdetési formává tenni.”

A TOP 10 weboldal Szerbiában

A 2012. januári adatok több mint 100 mérőkóddal ellátott helyi weboldalról, egy 22.500 főt meghaladó 15+ lakosságra reprezentatív mintából kerültek összeállításra. Az internet-felhasználók száma ebben a korosztályban meghaladta a 2,7 milliót. Az eredmények alapján a szerb internet-felhasználók között a férfiak enyhe fölénye figyelhető meg (53,8%), valamint elmondható, hogy a felhasználók több mint 66%-a napi szinten internetezik. A legnépesebb korcsoport a 15-24 közötti felhasználók köre (a felhasználók 27,3%-a), őket pedig szorosan követik a 25-34 évesek (a felhasználók 26,5%-a).

Az eredmények alapján elmondható, hogy a szerb internet-felhasználók 60% saját bevallása alapján hallgat zenét vagy rádiót az interneten legalább heti rendszerességgel és nagyjából ugyanekkora arányuk használja az internetet információ keresésére. Az internet oktatási célú felhasználása körülbelül 35%-ra jellemző. A szerb internet-felhasználók 54%-áról mondható el, hogy online videókat néz, míg az online játékokkal körülbelül a felhasználók 1/3-a tölti szabadidejét. Az apróhirdetések böngészését 29%-uk, a utazási információk gyűjtését pedig kevesebb mint 10%-uk jelölte meg rendszeres tevékenységként. A legalacsonyabb részarányú tevékenység az online vásárlás, melyet mindössze a felhasználók 7,6%-a vallott magáénak.

A legnépszerűbb weboldalak rangsora azt mutatja, hogy a szerb internet-felhasználók leginkább a hírek és a humor iránt érdeklődnek. Akármennyire is furcsának tűnhet, a Top 10 legnagyobb valós felhasználószámmal rendelkező weboldal között 6 híroldalt is találunk. A fennmaradó négy oldal között két humoros tartalmakat kínáló oldalt, egy fórumot és egy használtautó apróhirdetéseket gyűjtő site-ot találunk.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése