TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A legalacsonyabb részarányú tevékenység 2012 januárjában az online vásárlás, melyet mindössze a felhasználók 7,6%-a vallott magáénak.

A kutatás betekintést nyújt a piac legnépszerűbb weboldalainak rangsorába, az internet-felhasználók szocio-demográfiai eloszlásába és további piaci sajátosságokba.

A gemiusAudience szolgáltatás bevezetését már rég óta várta a szerb piac. Bojan Rendulić, a Fastbridge szerbiai ügyvezető igazgatója nyilatkozatában üdvözölte az első adatok megérkezését: „Az online közönségmérés bevezetése kulcstényező az online reklámipar további fejlődésében. Természeténél fogva az internet a legjobban mérhető médium, mégis a gemiusAudience kutatás bevezetésig a TV nézettségi adatok sokkal megbízhatóbbak voltak, mint a böngészési statisztikák. Most végre fordul a helyzet és reményeink szerint a Gemius adatok segítenek az online-t még a korábbinál is vonzóbb hirdetési formává tenni.”

A TOP 10 weboldal Szerbiában

A 2012. januári adatok több mint 100 mérőkóddal ellátott helyi weboldalról, egy 22.500 főt meghaladó 15+ lakosságra reprezentatív mintából kerültek összeállításra. Az internet-felhasználók száma ebben a korosztályban meghaladta a 2,7 milliót. Az eredmények alapján a szerb internet-felhasználók között a férfiak enyhe fölénye figyelhető meg (53,8%), valamint elmondható, hogy a felhasználók több mint 66%-a napi szinten internetezik. A legnépesebb korcsoport a 15-24 közötti felhasználók köre (a felhasználók 27,3%-a), őket pedig szorosan követik a 25-34 évesek (a felhasználók 26,5%-a).

Az eredmények alapján elmondható, hogy a szerb internet-felhasználók 60% saját bevallása alapján hallgat zenét vagy rádiót az interneten legalább heti rendszerességgel és nagyjából ugyanekkora arányuk használja az internetet információ keresésére. Az internet oktatási célú felhasználása körülbelül 35%-ra jellemző. A szerb internet-felhasználók 54%-áról mondható el, hogy online videókat néz, míg az online játékokkal körülbelül a felhasználók 1/3-a tölti szabadidejét. Az apróhirdetések böngészését 29%-uk, a utazási információk gyűjtését pedig kevesebb mint 10%-uk jelölte meg rendszeres tevékenységként. A legalacsonyabb részarányú tevékenység az online vásárlás, melyet mindössze a felhasználók 7,6%-a vallott magáénak.

A legnépszerűbb weboldalak rangsora azt mutatja, hogy a szerb internet-felhasználók leginkább a hírek és a humor iránt érdeklődnek. Akármennyire is furcsának tűnhet, a Top 10 legnagyobb valós felhasználószámmal rendelkező weboldal között 6 híroldalt is találunk. A fennmaradó négy oldal között két humoros tartalmakat kínáló oldalt, egy fórumot és egy használtautó apróhirdetéseket gyűjtő site-ot találunk.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése