TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Internetezési szokások Magyarországon

3997
Egyre többen böngészik az internetet mobil eszközökön. Gyakori az online vásárlási tapasztalatok megosztása a közösségi oldalakon.

A GfK Hungária Digital Connected Consumer című tanulmányának idősoros adatai alapján megállapítható, hogy az okostelefonok és táblagépek terjedésével az internetezés is egyre inkább ezen eszközökre terelődik. A rendszeresen internetezők vásárlás előtt a világhálón tájékozódnak a megvásárolni kívánt termékről, szolgáltatásról és többségük utólag megosztja tapasztalatait valamely közösségi oldalon. Háromból két rendszeres netező vásárolt már webshopban, kettőből egy pedig online aukciós oldalon.

Az internetnetezéssel töltött idő az internetet rendszeres használók körében naponta több mint három óra. Az interneten töltött idő tartama célcsoportonként jelentős eltérést mutat: például a mobil eszközökön (mobiltelefonon vagy táblagépen) is internetezők több mint négy órát, egész pontosan 251 percet töltenek a világhálón egy átlagos napon.

A rendszeres internetezők között is speciális célcsoportnak számít a fent említett a mobil eszközökkel is rendelkező, és azokon rendszeresen internetező, illetve különböző, fizetős applikációkat is letöltő fogyasztók csoportja. „E prémium célcsoport becsült mérete viszont hazánkban mindössze 180.000 fő” – mondta el Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója. „Tagjai azonban a világhálón jóval aktívabbak az átlagosnál: e fogyasztók több mint fele fokozottan nyitott a legújabb technológiai vívmányok iránt, így a legújabb fejlesztések, a csúcstechnológia felhasználói, illetve ezen alkalmazások potenciális vásárlói körében is nagyobb arányban találkozunk ennek az egyelőre meglehetősen szűk célcsoport tagjaival.”

 

Legalább hetente interne-

tezik

Van, vagy szeretne tabletet vagy okostele-font

Van tabletje, okostele-fonja

Netezik tableten, okostele-fonon

Tölt le app-eket

Csak a pozitívat

17

19

20

14

13

Többnyire a pozitívat

23

22

21

16

16

Pozitívat és negatívat is

54

54

55

66

67

Többnyire a negatívat

4

4

3

3

3

Csak a negatívat

2

1

1

1

1

A vásárlás előtti információgyűjtés helyszínei a legtöbb esetben az árukereső, ár-összehasonlító oldalak (itt a rendszeresen internetezők 53 százaléka gyűjt információt), de minden második internetező keresi fel információért a gyártók, szolgáltatók saját weboldalát is. A fogyasztói véleményeket felvonultató fórumok és blogok szintén nagy népszerűségnek örvendenek (43 százalék), az azonban talán még beszédesebb adat, hogy minden ötödik válaszadó közösségi oldalakon is gyűjt információt a megvásárolni kívánt termékről, szolgáltatásról.

GfK

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése