TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Az online ügyfélszerzés trükkjei

3991
A konverzió növelése és a konkurenciától való különbözés fontos az interneten érvényesülni vágyó magyar kis- és középvállalatok számára.

Az IngyenHivo.hu munkatársai az elmúlt hónapban közel kétszáz olyan magyar kkv-t, kérdeztek meg, melyek online ügyfélszerzési hatékonyságuk fejlesztésén dolgoznak.  A vállalkozókat az internetes jelenlétéről, az ezzel kapcsolatos problémáikról, azok főbb okairól, és ehhez fűződő véleményükről faggatták.

„A cégvezetők 75 százaléka az ügyfélkezelés minőségének javításában, a közvetlen személyes kapcsolattartásban látja a problémák megoldását.”– állítja Faragó Péter, a Skawa Innovation társtulajdonosa, az IngyenHívó online értékesítési szakembere.

A felmérés alapján az is kiderült, hogy a hazai cégtulajdonosok 40 százaléka a konverzió növelésében látja a legnagyobb feladatot, míg kétharmaduk pedig új vevőket szeretne találni, és bár oldaluk látogatottsága kiemelkedő, mégsem tudják növelni a valóban vásárló ügyfélszámot. A válaszadók több mint egyötöde a konkurenciától való megkülönböztetésben és különleges szolgáltatásokban látják a kulcsot üzletük fellendüléséhez.

Egyre több cégvezető ismeri fel az online értékesítésben rejlő lehetőségeket, és a vállalkozások egyre nagyobb összegeket költenek kereső-optimalizálásra és Adwords kampányokra, hogy látogatókat vonzzanak weboldalukra. Ugyanakkor ez csak arra elegendő, hogy az érdeklődő az adott oldalra tévedjen. Különböző típusú kisvállalatok vezetői számoltak be arról a jelenségről, hogy a magyar vásárlók bizalmatlanok, szeretik szóban, személyesen feltenni kérdéseiket, mind az adott céggel mind termékeikkel kapcsolatban.

„Napi szinten hívnak minket ezen az eszközön keresztül, így megsokszorozódott vevőink száma.” – mondta Alagi Nóra az Akkudiszkont.hu képviselője, akinek ügyfelei jellemzően internetes keresések alapján jutnak el a vállalkozáshoz. Azonban a sok speciális akkumulátor között nehéz megtalálni az éppen szükséges modellt, ilyen helyzetekben is nagy segítség a látogató számára a weboldalba ágyazott azonnali elérés lehetősége.

„Az egy kattintással, ingyenesen elérhető telefonos kapcsolatfelvételi mód révén a látogató testre szabott választ, szakértő segítséget és pozitív benyomást kap azonnal. Így jóval nagyobb eséllyel válik ügyféllé.” – összegzi tapasztalatait Faragó Péter, az IngyenHívó online szakembere.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése