TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Stabilizálódott kiskereskedelmi forgalom

3956
A nehézségek ellenére talpon tudott maradni a kiskereskedelem 2011-ben az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) értékelése szerint.

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közleményében kiemelte, hogy Magyarországon az elmúlt 4-5 hónapban megfigyelhető tendenciózus forgalombővülés jóval pozitívabb az EU-27 átlagához illetve a visegrádi országokhoz hasonlítva.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, tavaly decemberre vonatkozó pénteken közzétett gyorsjelentése szerint a kiskereskedelmi termékforgalom volumene éves összevetésben 1,5 százalékos növekedést mutatott. Az előző év azonos időszakához képest az adatokhoz augusztus óta emelkedést mutatnak a számok, 3 hónapja pedig a növekedési ütem mértéke is emelkedik.

Tavaly decemberben, éves alapon, a kiskereskedelmi forgalom az EU 27 átlagában lényegében stagnált, míg az eurózóna esetében 1,6 százalékos visszaesést mértek. A régióban - a cseh adat hiányában -, az NGM közlése szerint csak a román forgalombővülés volt gyorsabb, mint a magyar, a lengyel 1,6 százalékkal, a szlovák 3,3 százalékkal, míg a bolgár 2,4 százalékkal esett vissza. Azok között az országok között, amelyekről rendelkezésre áll már a decemberi adat, Magyarország a minisztérium értékelése szerint az előkelő 8. helyen végzett a kiskereskedelmi forgalom éves bővülési ütemét tekintve.

Suppan Gergely, a TakarékBank elemzője elmondta, az igen szerény növekedés részben bázishatásnak, illetve az áfa-emelés előtti előrehozott vásárlásoknak is köszönhető, amit a januári áfa-bevételek megugrása is alátámaszt. Úgy vélte, a tavalyi év egészében csak jelképes mértékben, 0,2 százalékkal nőttek a kiskereskedelmi eladások.

Az elemző a kiskereskedelem tavalyi stabilizálódása után a kormányzati megszorítások és adóváltozások hatására az idén újra visszaesésre számít, ami elérheti az 1,5 százalékot is.

mti.hu

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése