TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Netezzünk együtt, biztonságosan!

3835
Informatikai vállalatok és civil szervezetek fogtak össze, hogy felhívják a figyelmet a biztonságosabb internetezés fontosságára.

A SID - Safer Internet Day - célja, hogy az Európai Unió Safer Internet Plus program akciótervének keretein belül világszerte ugyanazon a napon hívja fel a figyelmet a világháló jelentőségére, egyszersmind az interneten leselkedő veszélyekre, így a zaklatásra, a gyermekpornográfiára és egyéb illegális vagy káros jelenségekre és tartalmakra. A szervezők emellett fontosnak tartják azt is, hogy tájékoztassák a gyermekeket, szülőket és pedagógusokat a problémákról és azok lehetséges kezeléséről, valamint az internet használatában rejlő lehetőségekről, a tanulásban és oktatásban betöltött szerepéről is.

Az idei SID központi témája a generációk összekapcsolása az online világban, vagyis az, hogy a gyerekek, a szülők és a nagyszülők hogyan adják át egymásnak tudásukat, tapasztalataikat. A nap szlogenje: “Netezzünk együtt… biztonságosan!”

A Safer Internet Program (SIP) magyarországi konzorciuma a SID kapcsán több programmal is készült február 7-ére, így sajtótájékoztatóval, kerekasztal-beszélgetésekkel, biztonságos internet-foglalkozásokkal országszerte, és két pályázattal.
A központi rendezvényen, a Microsoft székházában számos érdekes előadáson vehettek részt az általános és középiskolás tanulók, akik a Webvelem program weboldalán jelentkeztek az eseményre. A Microsoft maga is kiemelt figyelmet szentel a biztonságosabb internetezésnek, hiszen különböző képzésekkel és ismeretterjesztő programokkal tesz a tudatosabb internetezés elterjedéséért.


A szervezők két pályázattal is ösztönözték a gyermekeket és a felnőtteket az aktív részvételre.

A SIP magyarországi konzorciuma a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal és a Microsoft Magyarországgal közösen videópályázatot hirdetett „Netezzünk együtt… biztonságosabban!” címmel. A videópályázat célja, hogy a beérkezett filmek közzétételével népszerűsítse a Biztonságosabb Internet Napot és annak idei témáját: a generációk találkozását, illetve összekapcsolását, egymás segítését az online világban. Pályázni két életkori kategóriában lehetett: 10-14 és 15-19 év között, a pályaműveket szakmai zsűri bírálta el, a díjakat pedig Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke adta át.

A zsűri döntése alapján a nyertesek:
Sallai Nóra, 12 éves, Budapest (10-14 éves korosztály)
Kuti Lívia, 17 éves, Györköny (15-19 éves korosztály)
Horváth Vanessza, 14 éves, Budapest (különdíj)

 

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat, a Safer Internet Program magyarországi konzorciumának vezetőjeként idén először írt ki pályázatot a legjobb és legrosszabb hazai weboldalak kategóriájában. A kiírás célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a felhasználóbarát online tartalmak fontosságára, és ösztönözze a hazai üzemeltetőket, tervezőket és fejlesztőket a minél jobb honlapok előállítására.
A megadott határidőre 451, jelentős átfedést mutató javaslat érkezett. A tíz legtöbb szavazatot kapott weboldal közül az ismert és elismert szakemberekből álló zsűri választotta ki a három legjobbat, amelyek az alábbiak lettek:

bookline.hu
hasznaltauto.hu
index.hu

A legjobb hazai weboldal díjait Prof. dr. Szabó Máté, a zsűri elnöke adta át a díjazottaknak.

 

A SID keretében a SIP-program oktatói és több hazai IT cég – a HP Magyarország, az IBM Magyarország, a Microsoft Magyarország és a Symantec – önkéntesei az ország több helyén tartottak előadást gyermekeknek, szülőknek és tanároknak a biztonságos internethasználatról.

A tavalyi évhez hasonlóan 2012 februárjában is médiakampányt indítanak a program népszerűsítése érdekében. Az elkészült tévéspotot a kampány részeként az UPC Magyarország kábelcsatornáin sugározzák majd.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése