TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Netezzünk együtt, biztonságosan!

3835
Informatikai vállalatok és civil szervezetek fogtak össze, hogy felhívják a figyelmet a biztonságosabb internetezés fontosságára.

A SID - Safer Internet Day - célja, hogy az Európai Unió Safer Internet Plus program akciótervének keretein belül világszerte ugyanazon a napon hívja fel a figyelmet a világháló jelentőségére, egyszersmind az interneten leselkedő veszélyekre, így a zaklatásra, a gyermekpornográfiára és egyéb illegális vagy káros jelenségekre és tartalmakra. A szervezők emellett fontosnak tartják azt is, hogy tájékoztassák a gyermekeket, szülőket és pedagógusokat a problémákról és azok lehetséges kezeléséről, valamint az internet használatában rejlő lehetőségekről, a tanulásban és oktatásban betöltött szerepéről is.

Az idei SID központi témája a generációk összekapcsolása az online világban, vagyis az, hogy a gyerekek, a szülők és a nagyszülők hogyan adják át egymásnak tudásukat, tapasztalataikat. A nap szlogenje: “Netezzünk együtt… biztonságosan!”

A Safer Internet Program (SIP) magyarországi konzorciuma a SID kapcsán több programmal is készült február 7-ére, így sajtótájékoztatóval, kerekasztal-beszélgetésekkel, biztonságos internet-foglalkozásokkal országszerte, és két pályázattal.
A központi rendezvényen, a Microsoft székházában számos érdekes előadáson vehettek részt az általános és középiskolás tanulók, akik a Webvelem program weboldalán jelentkeztek az eseményre. A Microsoft maga is kiemelt figyelmet szentel a biztonságosabb internetezésnek, hiszen különböző képzésekkel és ismeretterjesztő programokkal tesz a tudatosabb internetezés elterjedéséért.


A szervezők két pályázattal is ösztönözték a gyermekeket és a felnőtteket az aktív részvételre.

A SIP magyarországi konzorciuma a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal és a Microsoft Magyarországgal közösen videópályázatot hirdetett „Netezzünk együtt… biztonságosabban!” címmel. A videópályázat célja, hogy a beérkezett filmek közzétételével népszerűsítse a Biztonságosabb Internet Napot és annak idei témáját: a generációk találkozását, illetve összekapcsolását, egymás segítését az online világban. Pályázni két életkori kategóriában lehetett: 10-14 és 15-19 év között, a pályaműveket szakmai zsűri bírálta el, a díjakat pedig Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke adta át.

A zsűri döntése alapján a nyertesek:
Sallai Nóra, 12 éves, Budapest (10-14 éves korosztály)
Kuti Lívia, 17 éves, Györköny (15-19 éves korosztály)
Horváth Vanessza, 14 éves, Budapest (különdíj)

 

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat, a Safer Internet Program magyarországi konzorciumának vezetőjeként idén először írt ki pályázatot a legjobb és legrosszabb hazai weboldalak kategóriájában. A kiírás célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a felhasználóbarát online tartalmak fontosságára, és ösztönözze a hazai üzemeltetőket, tervezőket és fejlesztőket a minél jobb honlapok előállítására.
A megadott határidőre 451, jelentős átfedést mutató javaslat érkezett. A tíz legtöbb szavazatot kapott weboldal közül az ismert és elismert szakemberekből álló zsűri választotta ki a három legjobbat, amelyek az alábbiak lettek:

bookline.hu
hasznaltauto.hu
index.hu

A legjobb hazai weboldal díjait Prof. dr. Szabó Máté, a zsűri elnöke adta át a díjazottaknak.

 

A SID keretében a SIP-program oktatói és több hazai IT cég – a HP Magyarország, az IBM Magyarország, a Microsoft Magyarország és a Symantec – önkéntesei az ország több helyén tartottak előadást gyermekeknek, szülőknek és tanároknak a biztonságos internethasználatról.

A tavalyi évhez hasonlóan 2012 februárjában is médiakampányt indítanak a program népszerűsítése érdekében. Az elkészült tévéspotot a kampány részeként az UPC Magyarország kábelcsatornáin sugározzák majd.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése