TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A karácsonyi szellem fája

3585
A Canadian Tire újdonságot hozott a karácsonyi várakozásba és közösségi élménnyé tette saját karácsonyfájának ragyogását.

Az ünnepek közeledtével lépten-nyomon a szokásos ünnepi kellékekbe botlik az ember. Kisebb-nagyobb karácsonyfák, színes gömbökkel, díszekkel. Nem sok újdonsággal lehet találkozni. A Canadian Tire a Tribal DDB reklámügynökség segítségével azonban megpróbált egy kis újdonságot, egy kis színt vinni a témába.

Akciójukhoz a torontói Union pályaudvart szemelték ki, mely a város egyik legforgalmasabb helye, átlagosan napi 200 ezer utas fordul meg itt. A nagy csarnokban felállított karácsonyfájukat számtalan izzóval díszítették fel. Az újdonság, hogy az apró fényforrások akkor kezdenek világítani, ha valaki megoszt egy karácsonnyal kapcsolatos üzentet az interneten. A közösségi hálózatok üzenetei, blogbejegyzések, cikkek, mind más-más színű izzókat gyújtanak meg a fán. Minél többen beszélnek az ünnepekről, minél erősebb a karácsony szelleme, a fa annál fényesebben ragyog.

Technikai háttérként a reklámügynökség munkatársai egy szoftver segítségével monitorozzák a közösségi hálózatokat, blogokat karácsonyi üzenetek után kutatva. Az összeszámlált bejegyzések száma aztán percenként befolyásolja a fa fényességét. Így mikor az emberek már felkészültek az ünnepekre és mindenkit áthat a karácsony szelleme, a karácsonyi szellem fája, akkor fog igazán ragyogni. Az izzók színei attól függően változnak, hogy az üzenet melyik médium látott napvilágot. Ha az összes bejegyzés jelentős része a közösségi hálózatokról jött, akkor az izzók nagy része fehéren fog világítani. A zöld lámpák a sajtóhíreknél, a pirosak a blog –és fórumüzeneteknél, a kékek pedig a http://christmasspirittree.ca oldalon elküldött üzenetek hatására gyulladnak meg.

Az oldalon egy web-kamera segítségével a világon bárhonnan megtekinthető a fa, így bárki leellenőrizheti, hogy üzenete célba ért-e. (www.adsoftheworld.com)

Kleczli Péter

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése