TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Az online reklámok Közép-Európában

3562
Négy közép-európai országban hasonlította össze az online reklámok népszerűségét a Gemius.

A Gemius közzétette a 2011 első féléves benchmark adatokat tartalmazó AdMonitor jelentését, melyben Magyaroszágon, Szlovákiában, Lengyelországban és Csehországban vizsgálták az online hirdetések népszerűségét. Országonként jelentős eltérést mutattak ki. A közzétett tanulmány szerint Szlovákiában klikkelnek a legtöbben, Magyarországon pedig a legkevesebben az online hirdetésekre, mert ezekben az országokban a kevésbé vonzó kreatívokat ppc (pay-per-click) modell alapján veszik meg, ezért az online hirdetések megjelenése növekszik, a kattintások száma viszont csökken.

Érdekes következtetésre jutottak az adott kreatív formátumának mérete és a kattintási arány kapcsolatának vizsgálata során. Kiderült, hogy nem azok a hirdetések a legnépszerűbbek, melyekre a legtöbbször klikkelnek rá. A kisebb formátumú, kevesebb ember által megtekintett hirdetés gyakran nagyobb népszerűségnek örvend egy ötletes dizájn miatt. A CRT értéke és a hirdetés mérete Lengyelországban mozog együtt. Magyarország ezen a téren kivételnek számít, valószínűleg azért, mert a nagyméretű kreatívokkal szemben inkább az online reklámokkal szemben toleránsak a felhasználók.

Ha a megjelenések részesedését vizsgáljuk, akkor a vizsgált országokban az élen a „Pénzügy”, „Telekommunikáció” és „Autóipar” szektorok állnak (Lengyelországban a harmadik helyen a „Média, Könyvek, CD&DVD” kategória áll). Ezek azonban nem esnek egybe a legmagasabb CTR értékkel rendelkező szektorokkal. Az átkattintási arányokat tekintve az FMCG szektorok, azaz az „Élelmiszer”, a „Lakberendezés és Dekoráció”, a „Média, Könyvek, CD&DVD” valamint a „Ruházat és Kiegészítők” kategóriák állnak az élen. Ez arra utal, hogy a mindennapi fogyasztási cikkek eladásához ötletesebb és kreatívabb kampányokat kell alkalmaznia a hirdetőknek.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése