TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Az online reklámok Közép-Európában

3562
Négy közép-európai országban hasonlította össze az online reklámok népszerűségét a Gemius.

A Gemius közzétette a 2011 első féléves benchmark adatokat tartalmazó AdMonitor jelentését, melyben Magyaroszágon, Szlovákiában, Lengyelországban és Csehországban vizsgálták az online hirdetések népszerűségét. Országonként jelentős eltérést mutattak ki. A közzétett tanulmány szerint Szlovákiában klikkelnek a legtöbben, Magyarországon pedig a legkevesebben az online hirdetésekre, mert ezekben az országokban a kevésbé vonzó kreatívokat ppc (pay-per-click) modell alapján veszik meg, ezért az online hirdetések megjelenése növekszik, a kattintások száma viszont csökken.

Érdekes következtetésre jutottak az adott kreatív formátumának mérete és a kattintási arány kapcsolatának vizsgálata során. Kiderült, hogy nem azok a hirdetések a legnépszerűbbek, melyekre a legtöbbször klikkelnek rá. A kisebb formátumú, kevesebb ember által megtekintett hirdetés gyakran nagyobb népszerűségnek örvend egy ötletes dizájn miatt. A CRT értéke és a hirdetés mérete Lengyelországban mozog együtt. Magyarország ezen a téren kivételnek számít, valószínűleg azért, mert a nagyméretű kreatívokkal szemben inkább az online reklámokkal szemben toleránsak a felhasználók.

Ha a megjelenések részesedését vizsgáljuk, akkor a vizsgált országokban az élen a „Pénzügy”, „Telekommunikáció” és „Autóipar” szektorok állnak (Lengyelországban a harmadik helyen a „Média, Könyvek, CD&DVD” kategória áll). Ezek azonban nem esnek egybe a legmagasabb CTR értékkel rendelkező szektorokkal. Az átkattintási arányokat tekintve az FMCG szektorok, azaz az „Élelmiszer”, a „Lakberendezés és Dekoráció”, a „Média, Könyvek, CD&DVD” valamint a „Ruházat és Kiegészítők” kategóriák állnak az élen. Ez arra utal, hogy a mindennapi fogyasztási cikkek eladásához ötletesebb és kreatívabb kampányokat kell alkalmaznia a hirdetőknek.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése