TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Karácsonyi boom a Praktikernél

3535
A korábbi adventi hétvégék tapasztalata alapján a Praktiker slágertermékei az igényes műfenyők mellett a karácsonyi díszek és kiegészítők. A vásárlók ünnepi kellékekben a lilás és a hófehér árnyalatokat kedvelik, míg a díszeknél az átlószó a népszerű.

A Praktiker áruházakban már október vége óta karácsonyi hangulat uralkodik, ekkor lettek kihelyezve a szezonális felépítmények és dekorációk. A decemberig kitartó enyhe időjárás, alaposan megváltoztatta a fogyasztói szokásokat. 14-16 fokban a vásárlók nem vásárolnak karácsonyi termékeket, senkinek sincs igazi karácsonyi hangulata, hiába a széles áruválaszték és a jó árak, ezért a Praktiker tapasztalatai szerint a karácsony előtti utolsó hétvégére, az aranyvasárnapra várható a legnagyobb boom.

A Praktiker 10 üzletegységének parkolójában – alvállalkozók bevonásával – fenyőfa árusítás is zajlik, ennek ellenére az egyik legkedveltebb árucikk a Praktiker áruházakban az utóbbi hetekben a műfenyő. 2009 óta folyamatosan nő a műfenyők forgalma a Praktiker eladásait tekintve, nőtt a választék is, már kapható például 40 ezer forintos műfenyő is. A Praktiker évről évre egyre jobb minőségű műfenyőket kínál. A forgalom növekedését magyarázhatja, hogy felmérések szerint a vásárlók egyre környezettudatosabban vásárolnak, másfelől viszont az is tény, hogy egy műfenyő vásárlása esetén a vevő minden évben megspórolhatja egy igazi fenyőfa árát, nem is beszélve annak szállításáról, méretre igazításáról.

A karácsonyi dekorációs termékek fogalma 25 százalékkal nőtt december elejéhez képest a barkácsláncnál. A Praktiker tapasztalatai szerint azonban a magyarok konzervatívabbak a díszek, díszítések kiválasztását tekintve. Külföldön szinte már bármit megvásárolhatunk, ám itthon csupán mostanra jutottunk el odáig, hogy a magyarok is nyitnak, s bátrabbak a szín-, illetve a formaválasztás tekintetében. Ez meghatározza a kínálatot is, hiszen a Praktiker olyan termékeket kíván árusítani, amelyeket keresnek is a vásárlók. Míg eddig a piros-arany, vagy a kék-ezüst színkombinációk domináltak, úgy idén már a lila, a burgundi, barna és türkiz színek több variációja is megtalálható a Praktiker választékában, ennek megfelelően a lilás árnyalatok és a hófehér, illetve átlátszó díszek, termékek fogynak igazán. A hagyományos üveg, illetve műanyag díszek mellett új formákat (pl. cukorpálca) hozott be a Praktiker, valamint tavalyhoz képest bővítette az olyannyira divatos „skandináv-mintás”, valamint textil termékek választékát is.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése