TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Nem elég informatívak a vállalati honlapok

3523
A munkavállalókkal kapcsolatban találjuk a legkevesebb információt a cégek honlapjain - derül ki a B&P Consulting által készített CSR 24/7 Rating eredményeiből.

A B&P Consulting idén hatodik alkalommal készítette el a legnagyobb hazai vállalatok felelős működésének rangsorát. A húsz legnagyobb árbevételű magyarországi vállalatot, a három legnagyobb kereskedelmi bankot, illetve a két legnagyobb biztosítót hét dimenzióban elemezték. Az átláthatóság, az érintetti kapcsolatok, a vállalatirányítás, a környezeti és gazdasági felelősségvállalás, valamint a társadalom és emberi erőforrások dimenziók közül a vállalatok által közreadott információk alapján a felelős munkaadói gyakorlatok bemutatása terén szerepeltek leggyengébben a vizsgálatban részt vevő cégek.

Az idei felmérésben egy online kérdőív kitöltésével a vállalatok működésére hatással lévő állami, civil és szakmai szervezetek, az akadémiai és üzleti szféra, illetve a média képviselői is részt vehettek. Az érintettek azonban az emberi erőforrások, a társadalmi kapcsolatok, valamint a környezeti és gazdasági felelősség terén is gyengének találták a vállalatok teljesítményét és kommunikációját.

A honlapok elemzése során az is kiderült, hogy a vállalatok többsége nem teszi közzé weboldalán a munkahelyi egészségre és biztonságra, valamint munkavállalóinak teljesítmény-értékelésére és a karrier-menedzsmentre vonatkozó információit. A mindenki számára elérhető forrásokból sokszor arról sem kapunk tájékoztatást, hogy milyen fejlődési lehetőségeket, juttatásokat, atipikus foglalkoztatási lehetőségeket (rész-munkaidő, távmunka stb.) biztosítanak munkavállalóiknak a legnagyobb cégek. Ezek hiányában - potenciális munkavállalóként vagy bármely más érintett csoport tagjaként-  nehéz átfogó képet alkotni egy vállalatról, ráadásul ezáltal az együttműködési lehetőségek, illetve az érintetti elvárások megfogalmazása és az ígéretek számonkérhetősége is akadályokba ütközik.

„Alapvető információk hiányában az érintettek nem tudnak reális képet alkotni a vállalatokról – sem a felelőtlen cégek megbüntetésére, sem a kiválók elismerésére nincs mód. Elvárásokat is csak a konkrét vállalati tevékenységek ismeretében lehet megfogalmazni. Azok a vállalatok, amelyek nem számolnak be nyilvánosan felelős működésükről egyúttal elesnek attól a lehetőségtől is, hogy a visszajelzések nyomán fejlődjenek, illetve együttműködéseket alakítsanak ki más szervezetekkel.” - mondta Braun Róbert, a B&P Consulting résztulajdonosa.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése