TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A nagykereskedők heroinja

3484
A „Tabuk nélkül a növekedésről” konferencia célja segíteni a nagykereskedő és gyártó cégeket a válság hatásainak kivédésében és a növekedésben.

A konferencián – mely az első, kizárólag nagykereskedések, gyártó cégek fejlesztéséről szóló rendezvény volt - mintegy hetven nagykereskedés és gyártó cég vesz részt, jellemzően közepes és nagyvállalatok. Az eseményt Jagodics Rita nagykereskedelmi szakértő és a NagykerMarketing szervezte.

„Aki új eszközöket használ, az új eredményeket kap” – kezdte előadása bevezetőjeként Jagodics Rita. A konferenciát szervező NagykerMarketing vezető tanácsadója szerint Magyarországon a kiskereskedők többségénél még gyenge lábakon áll a marketing és az értékesítés. Szerinte ezért elemi érdeke a nagykereskedőknek, hogy akár jelentős szakmai és értékesítési képzéssel segítsék kiskereskedelmi partnereiket.

Ma már azonban nem elég, hogy valaki támogatással, rendezvények szervezésével segíti a partnereit. A nagykereskedők számára lehetséges megoldást Jagodics Rita így vázolta: „a jövő értékesítője az üzletviteli tanácsadó, aki segít a bevétel-növekedésben, de leginkább egyfajta szemléletváltásban segít a kiskereskedők számára”. A NagykerMarketing tulajdonosa óvta a nagykereskedőket az árengedménytől. „Ez a vezetők heroinja, és olyan függőséget okozhat, amely pár év alatt a vállalkozás végét jelentheti” – figyelmeztetett a szakértő.

Sterck Péter, a Dale Carnegie Training tulajdonos-ügyvezetője a felgyorsult változásokra hívta fel a figyelmet. Szerinte a pénzhiány és a megfelelő munkaerő hiánya egyre égetőbb lesz a vállalkozások számára. Az előadó szerint ezért a cégek, így a nagykereskedelmi vállalkozások számára is egy új vezetési modell, az együttműködésen alapuló vállalatirányítás lehet a kiút a nehéz helyzetből. „A változásokat vezetni kell. Fontos, hogy a cégnek legyen víziója, és értékek, ne pedig termékek mentén értékesítsen” – érzékeltette a szakértő. Sterck Péter szerint a változás nem kényszer, hanem lehetőség, de csak azok a vállalkozások lesznek sikeresek benne, akik a megfelelő információfeldolgozásban és a kiszolgálás minőségében hisznek – zárta előadását a Dale Carnegie Training ügyvezetője.

Pálinkás Gábor, a Page Consulting alapítója a kétirányú kommunikáció fontosságát hangsúlyozta. Szerinte egy nagykereskedőnek tudnia kell, hogy mi jár a vevője fejében, a vevőnek pedig azzal kell tisztában lennie, hogy mi a nagykereskedő elképzelése. A szakértő szerint ez hozhat jó eladási eredményeket. Pálinkás Gábor rávilágított egy másik fontos dologra is. „Növelni kell a vevői elégedettséget, mert csak a vásárlás élményét megélő vevő lesz majd hűséges vásárló” – mondta Pálinkás Gábor. Szerinte a vásárlói elégedetlenség megfelelő kezelése a cég árbevételeiben is kedvező változást hozhat.

Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz tulajdonosa előadásában saját példáján beszélt a növekedésről, bemutatva hogyan vált kisvállalkozásból piacvezetővé. Elmondta, hogy egy vállalkozásban a legfontosabb, hogy hiteles terméket gyártsunk. „Ahhoz, hogy valaki sikerrel versenyezzen ahhoz a piacán a legjobbnak kell lennie és gazdaságosan kell tudni gyártani” – mutatott rá a versenyképesség lényegére. Hangoztatta a PR és a marketing fontosságát, melyeknek egymásra kell épülniük. Ő először márkát épített, melyre a keletkező forgalom 10%-át fordította. Végül a Szentkirályi stratégiájáról elárulta, hogy célja, hogy multinacionális vállalatot építsen.

Purnhauser Dénes, a Hauser termékeket gyártó és forgalmazó Avex Kft. vezetője előadásában bemutatta, hogy a nehézségek ellenére a válságból sokat lehet tanulni. Egyrészt rávilágít a cégben lévő hibákra és fejlesztendő területekre. Az egyik legfontosabb ilyen a stratégiaváltás, a gyors változtatás képessége, melyben kiemelt szerepe van többek között a tervezésnek és célkitűzésnek, a technológiának, a rendszerek és folyamatok és azok fejlesztésének és az önképzésnek.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése