TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A nagykereskedők heroinja

3484
A „Tabuk nélkül a növekedésről” konferencia célja segíteni a nagykereskedő és gyártó cégeket a válság hatásainak kivédésében és a növekedésben.

A konferencián – mely az első, kizárólag nagykereskedések, gyártó cégek fejlesztéséről szóló rendezvény volt - mintegy hetven nagykereskedés és gyártó cég vesz részt, jellemzően közepes és nagyvállalatok. Az eseményt Jagodics Rita nagykereskedelmi szakértő és a NagykerMarketing szervezte.

„Aki új eszközöket használ, az új eredményeket kap” – kezdte előadása bevezetőjeként Jagodics Rita. A konferenciát szervező NagykerMarketing vezető tanácsadója szerint Magyarországon a kiskereskedők többségénél még gyenge lábakon áll a marketing és az értékesítés. Szerinte ezért elemi érdeke a nagykereskedőknek, hogy akár jelentős szakmai és értékesítési képzéssel segítsék kiskereskedelmi partnereiket.

Ma már azonban nem elég, hogy valaki támogatással, rendezvények szervezésével segíti a partnereit. A nagykereskedők számára lehetséges megoldást Jagodics Rita így vázolta: „a jövő értékesítője az üzletviteli tanácsadó, aki segít a bevétel-növekedésben, de leginkább egyfajta szemléletváltásban segít a kiskereskedők számára”. A NagykerMarketing tulajdonosa óvta a nagykereskedőket az árengedménytől. „Ez a vezetők heroinja, és olyan függőséget okozhat, amely pár év alatt a vállalkozás végét jelentheti” – figyelmeztetett a szakértő.

Sterck Péter, a Dale Carnegie Training tulajdonos-ügyvezetője a felgyorsult változásokra hívta fel a figyelmet. Szerinte a pénzhiány és a megfelelő munkaerő hiánya egyre égetőbb lesz a vállalkozások számára. Az előadó szerint ezért a cégek, így a nagykereskedelmi vállalkozások számára is egy új vezetési modell, az együttműködésen alapuló vállalatirányítás lehet a kiút a nehéz helyzetből. „A változásokat vezetni kell. Fontos, hogy a cégnek legyen víziója, és értékek, ne pedig termékek mentén értékesítsen” – érzékeltette a szakértő. Sterck Péter szerint a változás nem kényszer, hanem lehetőség, de csak azok a vállalkozások lesznek sikeresek benne, akik a megfelelő információfeldolgozásban és a kiszolgálás minőségében hisznek – zárta előadását a Dale Carnegie Training ügyvezetője.

Pálinkás Gábor, a Page Consulting alapítója a kétirányú kommunikáció fontosságát hangsúlyozta. Szerinte egy nagykereskedőnek tudnia kell, hogy mi jár a vevője fejében, a vevőnek pedig azzal kell tisztában lennie, hogy mi a nagykereskedő elképzelése. A szakértő szerint ez hozhat jó eladási eredményeket. Pálinkás Gábor rávilágított egy másik fontos dologra is. „Növelni kell a vevői elégedettséget, mert csak a vásárlás élményét megélő vevő lesz majd hűséges vásárló” – mondta Pálinkás Gábor. Szerinte a vásárlói elégedetlenség megfelelő kezelése a cég árbevételeiben is kedvező változást hozhat.

Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz tulajdonosa előadásában saját példáján beszélt a növekedésről, bemutatva hogyan vált kisvállalkozásból piacvezetővé. Elmondta, hogy egy vállalkozásban a legfontosabb, hogy hiteles terméket gyártsunk. „Ahhoz, hogy valaki sikerrel versenyezzen ahhoz a piacán a legjobbnak kell lennie és gazdaságosan kell tudni gyártani” – mutatott rá a versenyképesség lényegére. Hangoztatta a PR és a marketing fontosságát, melyeknek egymásra kell épülniük. Ő először márkát épített, melyre a keletkező forgalom 10%-át fordította. Végül a Szentkirályi stratégiájáról elárulta, hogy célja, hogy multinacionális vállalatot építsen.

Purnhauser Dénes, a Hauser termékeket gyártó és forgalmazó Avex Kft. vezetője előadásában bemutatta, hogy a nehézségek ellenére a válságból sokat lehet tanulni. Egyrészt rávilágít a cégben lévő hibákra és fejlesztendő területekre. Az egyik legfontosabb ilyen a stratégiaváltás, a gyors változtatás képessége, melyben kiemelt szerepe van többek között a tervezésnek és célkitűzésnek, a technológiának, a rendszerek és folyamatok és azok fejlesztésének és az önképzésnek.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése