TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Szakíts a bankoddal!

3417
Egy bankot népszerűvé tenni a gazdasági válság éveiben igazi kihívás egy reklámügynökség számára. Videóval.

A melbourne-i illetőségű Clemenger BBDO reklámügynökség pontosan erre a feladatra vállalkozott. A kampány sikerét jól tükrözi, hogy az elsősorban a kreativitást és az új ötleteket elismerő London International Awards egy ezüst szoborral díjazta az ügynökséget a „Nem hagyományos” kategóriában.

Ausztráliában az a kép alakult ki a bankokkal kapcsolatban, hogy a négy legnagyobb vállalat a háttérben megegyezett egymással és nincs is igazi verseny a piacon. A National Australia Bank két évvel ezelőtt határozta el, hogy változtat stratégiáján, csökkenti az ügyfelek költségeit és a kamatlábat. Azonban az ausztrálok nem hittek a változásoknak, továbbra is kitartottak a pénzintézetekkel szembeni álláspontjuknál.

„Sooooo stressed out. Have to make a tough decision and I know I’ll probably hurt someone’s feelings! Arrggghhh.”

Ezzel a tweettel vette kezdetét a Clemenger BBDO kampánya. Mindössze egyetlen üzenet kellett ahhoz, hogy a sajtó felkapja a hírt, hiszen mindenki azt hitte, hogy tévedésből került ki a NAB hivatalos twitterére. Azonban a kampány a következő 12 órában indult be igazán. A reggeli újságokban egy egész oldalas „szakítólevél” várta az olvasókat. A levélben a NAB tudatta három nagy riválissal, hogy kapcsolatuknak vége. Nem sokkal később hatvan videó került fel a NAB honlapjára és a YouTube-ra, melyben a dolgozók ausztráliaszerte, szakítanak a többi bankkal. A kampány a döntéshozókat sem kímélte. Jachtokon, üzleti ebédeken, megbeszéléseken ügyesen elhelyezett üzenetek tudatták az irányváltást a konkurensekkel.

A NAB egy blogban és saját oldalán gyűjtötte össze a kampány mozzanatait, ugyanitt tanácsokat is adott az embereknek, hogy hogyan szakíthatnak jelenlegi pénzintézetükkel. Az ötlet az utolsóról az első helyre repítette a National Australia Bankot az ügyfél elégedettségi skálán, valamint 170 000 új ügyfelet is hozott számára.

Kleczli Péter

Források:

 

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése