TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Hogyan választunk bankot?

3285
A hazai pénzügypiaci adatszolgáltatások tanúsága szerint a magyarok bankot lakóhelyük vagy munkahelyük közelében választanak, s a megközelíthetőség még a kondícióknál is fontosabb számukra - derül ki a GfK felméréséből.

A GfK Csoport Regionális Pénzpiaci Felmérése szerint Magyarországon a bankfiókok és a bankjegykiadó automaták (ATM) sűrűsége átlagosnak számít. A vizsgálat Magyarország mellett Ausztria, Horvátország, Szlovénia, Szlovákia, Lengyelország, Szerbia, Macedónia és Ukrajna pénzügyi piacára terjedt ki. A vizsgálat megállapítja, hogy hazánkban nagyjából minden háromezer emberre jut egy pénzügyi szolgáltatást nyújtó pénzintézeti fiók. Ez az arány a vizsgált országok közül Ausztriában volt a legmagasabb, ahol a 8,2 milliós lakosságra több mint 4100 bankfiók jut. Az EU országai közül banki ügyintézés szempontjából Ciprus nyújtja a legnagyobb kényelmet polgárainak: ott egymillió lakosra közel 1200 egység jut, de még a spanyol polgárok is könnyen elérik az ezer lakosonkénti 1 bankfiókot.

A bankjegykiadó automaták száma tekintetében már lényegesen nagyobb volt a különbség az egyes országok között. Szlovénia és Ausztria elsősége nem meglepő e téren, viszont az talán igen, hogy Horvátországban és Ukrajnában is több automata jut egy lakosra, mint nálunk. Magyarországon a fiókok számánál harmadával több az ATM és így egy automatán nagyjából 2000 fő „osztozik”. Hasonló az arány a szomszédos Szlovákiában, de Lengyelországban, és Macedóniában is. A fiókok és az ATM-ek eltérő elterjedtségére a pénzügyi kultúra és a szokások különbözősége adja meg a választ.

A GfK Csoport rendszeres regionális pénzpiaci felmérése rávilágított arra is, hogy az internetbank-használat aránya legnagyobb mértékben az internet penetrációtól függ, de befolyásolja azt más banki szolgáltatások (pl. megtakarítások, hitelek) elterjedtsége és a pénzügyi kultúra szintje is csakúgy, mint a különböző lakossági attitűdök. Az e-banking terén élen járnak a Balti országok, Csehország és Szlovénia. Ezekben az országokban mindhárom feltétel adott. Hazánk e-banking terén a középmezőnyhöz tartozik, de ha folytatódik az internethasználat dinamikus elterjedése, akkor az elektronikus banki ügyintézés is tovább növekedhet.

A GfK Retail Banking Monitor 2011-es adatai alapján a magyarok bankválasztását továbbra is leginkább a bankfiók közelsége, illetve a megszokás, hagyomány határozza meg.

A bankfiók közelségét fontosabbnak tartják a magyarok, mint a jó kondíciókat, és általában 5-15 perces távolságban keresnek bankfiókot a lakóhely vagy a munkahely közelében. Ezért különösen fontos a fiókok elhelyezkedésének optimalizálása, megtervezése” – mondta el Dunai Albert, a GfK Hungária pénzügyi szektorának menedzsere. „A GfK a területi alapú tervezésben és a geomarketing üzleti célú alkalmazásában is jelentős tudással bír. A kereskedelemben, a gyógyszeriparban és a pénzügyi szektorban is egyre nagyobb az igény a fiókok, üzleti egységek, vagy az üzletkötők munkájának optimalizálására. Ez hozhat költségmegtakarítást, de hozzá is segítheti a vállalkozásokat a kiaknázatlan üzleti potenciálok felismeréséhez és az ügyféligények hatékonyabb kiszolgáláshoz, ráadásul magasabb megtérülést garantál a befektetéseknek is” – tette hozzá Dunai Albert.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése