TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Zöldtan-óra a Tesco-tól

3168
Tizennyolc diákcsoport vett részt rendhagyó környezetismeret órán a Dunakeszi-Göd Tesco áruházban az áruházlánc környezetvédelmi pályázatának nyerteseként.

A Tesco zöldtan-óra címmel 2011 márciusában hirdetett környezetvédelmi pályázatot a Magyarországon működő „Ökoiskola” címmel rendelkező általános iskolák felső tagozatos diákjai számára. A pályázaton nyertes 18 diákcsoport tanulói már jól tudják, hogy mitől olyan zöld a Dunakeszi-Göd Tesco hipermarket, nyereményként ugyanis mindannyian részt vettek az áruházban megtartott rendhagyó környezetismeret órán.

2011. április végéig várta az áruházlánc az ökoiskolás felső tagozatos diákok által írt fogalmazásokat arról, hogy jelenleg mit tesznek iskolájuk, közvetlen környezetük védelméért, és a jövőben még mit szeretnének, mit terveznek tenni környezetük megóvása érdekében.

Az ország minden területéről érkeztek be pályázatok, melyek közül a zsűri 18 nyertest választott ki. Így 17 megye, illetve Budapest egy-egy iskolájából összesen több mint 500 diák látogatott el május-június, illetve szeptember-október hónapban a Dunakeszi-Göd Tesco áruházba és vett részt nyereményként egy rendhagyó környezetismeret órán. A nyertes diákcsoportok többsége szelektíven gyűjti a hulladékot iskolájában, többen közülük palackzsugorítót is használnak, gondoskodnak a madarak etetéséről télen, vagy éppen rendszeresen gondozzák az iskola udvarán lévő növényeket. Mások pedig amatőr meteorológiai állomást működtetnek, környezetvédelmi rovatot szerkesztenek az iskolaújságban és öko-szemléletű iskolarádió elindítását tervezik.

A 18 nyertes mellett 3 pályázó különdíjban részesült, akik a Nádas-tó Környezetvédő Csoport jóvoltából egy kenutúrán vehettek részt a velencei-tavi Csillárka tanösvényen.


 

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése