TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A kereskedelmi vállalatok globális rangsorában az első helyre sorolta a Tesco-t a Carbon Disclosure Project a klímaváltozás elleni harcban. Az összesített listán a negyedik.

A Tesco az elmúlt években jelentős eredményeket ért el a klímaváltozás ellen végzett tevékenységével. Többek között megnyitotta első közép-európai zéró-károsanyag kibocsátású szupermarketjét Csehországban, megmérte több mint 1 100 napi fogyasztási cikk ökológiai lábnyomát és a klímaváltozás hatásait bemutató oktatóprogramot szervezett Törökországban, melyen 24 000 gyermek vett részt.

A vállalat Magyarországon is vezető szerepet vállal az alacsony károsanyag-kibocsátással működő gazdaság kialakításában. Tervei szerint 2020-ra megfelezi fajlagos szén-dioxid terhelését a 2006-os bázisévihez képest. E vállalás teljesítéséhez nagyszabású intézkedések egész sorát vezette be és működteti az áruházlánc.

A Tesco az utóbbi években egyre több olyan megoldást alkalmazott áruházai építésénél és üzemeltetésénél, amelyek megújuló energiaforrások segítségével biztosítják a szükséges energiát. Ilyen fenntartható megoldás többek között a geotermikus energia hasznosítása meleg víz előállítására és az épületek fűtésére-hűtésére, napkollektorok használata 26 áruházban meleg víz előállítására, napelemek alkalmazása áramtermelésre 3 áruházban, vagy éppen a természetes hűtőközegek alkalmazása 18 magyarországi áruházban.

Az áruházlánc három különlegesen kialakított áruháza (Sátoraljaújhelyen, Bonyhádon és Dunakeszi-Gödön) közül Dunakeszi-Gödön a jelenleg elérhető innovatív technológiák alkalmazásával az áruház szén-dioxid kibocsátása 50 százalékkal kevesebb, mint a hagyományos megoldásokkal működő áruházaké és egy átlagos hipermarketnél 30 százalékkal kevesebb energiát használ fel.

„Továbbra is fontos számunkra, hogy segítsük és serkentsük az alacsony szén-dioxid kibocsátásra épülő technológiák fejlődését, illetve együtt dolgozzunk beszállítóinkkal és egyéb partnereinkkel szállítási láncunk szén-dioxid kibocsátásának jelentős csökkentése érdekében” – mondta el Iglódi-Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója.

A Carbon Disclosure Project (CDP-Szén-dioxid-kibocsátás közzététel projekt) egy 2000-ben létrejött független non-profit szervezet, amely jelenleg az egyetlen globális éghajlatváltozással kapcsolatos jelentési rendszert működteti.  A világ 60 országának mintegy 3 000 szervezete méri fel és hozza nyilvánosságra az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását és éghajlatváltozási stratégiáját a CDP-n keresztül, annak érdekében, hogy célokat tűzzenek ki, és javítsanak teljesítményükön.  A CDP 2011-ben is megkereste a világ 500 legnagyobb vállalatát és arra kérte őket, hogy mérjék fel és készítsenek jelentést arról, mit jelent vállalatuk számára a klímaváltozás.

A CDP jelentés értékeli a vállalatok üzleti stratégiáját, a szén-dioxid-kibocsátás és az üvegházhatást előidéző gázok kezelésével kapcsolatos tevékenységét, valamint az erről szóló jelentéstételt. Az eredmények szerint az élelmiszeripari szektorban vannak legnagyobb arányban azon vállalatok, amelyek kibocsátás csökkentési célokat határoztak meg.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése