TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Aki sokat tévézik, az...

2993
A tévénézéssel töltött idő összefüggésben van a kalóriadús rágcsálnivalók és az egészségtelen üdítőitalok fokozott fogyasztásával.

A brit Loughborough Egyetem sporttal és egészségüggyel foglalkozó karának (SSEHS) szakemberei az ülő tevékenységek és az ételfogyasztás kapcsolatát vizsgáló 53 tanulmány eredményeit vonták alapos elemzés alá. A kutatók egyértelmű összefüggést találtak a képernyő előtt töltött idő és az egészségtelen ételek fokozott fogyasztása között a gyerekek, a kamaszok és a felnőttek esetében egyaránt.

A tévénézés esetében különösen erős összefüggést fedeztek fel az energiadús sós rágcsálnivalók, cukros üdítőitalok és gyorséttermi harapnivalók megemelkedett, illetve a gyümölcsök és a zöldségek csökkent fogyasztásában.

"Nem csupán a televíziónézők vannak kitéve az olyan reklámoknak, amelyek erősen befolyásolhatják az ételválasztásukat, illetve fogyasztásukat, de a képernyő egyfajta figyelemelterelőként is képes működni azáltal, hogy elvonja a figyelmet az aktuálisan fogyasztott ételről, vagy a teltségérzetről, amely túlevést eredményezhet" - mondta Stuart Biddle, az egyetem munkatársa.

"Néhány ember számára a tévénézés közben elfogyasztott mennyiség teszi ki a napi energiabevitel jelentős részét" - idézte a szakembert a ScienceDaily ismeretterjesztő hírportál (http://www.sciencedaily.com). A szakemberek igyekeznek hangsúlyozni a szülők meghatározó szerepét az egészségtelen táplálkozási szokások kialakulásában, mivel a televízió előtti nassolást általában a nagyobbaktól lesik el a gyerekek. A rossz beidegződések kijavítását célzó intézkedéseknek ezért mindkét korcsoportra ki kell terjedniük.

"Amennyiben a szülők a televízió elé ültetik le a gyerekeket valamilyen harapnivalóval, vagy az ebédjükkel, amíg ők a házimunkákkal foglalkoznak, akkor a kicsik idővel automatikusan összekötik a tévénézést az evéssel" - mondta Natalie Pearsen, a tanszék másik kutatója. Mint hozzátette: "Minél több időt ülnek a gyerekek és a kamaszok a képernyő előtt, annál nagyobb valószínűséggel fognak egészségtelen ételeket enni". (MTI)

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése