TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Megbukott az autómentes nap Kínában

2988
Kudarcba fulladt a csütörtöki autómentes nap Kínában, kevés kivétellel a szokásos forgalom volt jellemző országszerte.

Egy szokásos munkanaphoz hasonlóan, zsúfolt belvárosi utakkal, a reggeli és délutáni csúcsforgalom idején pedig több sávban tömött sorokban várakozó autókkal és hangos dudaszóval telt a csütörtök Sanghajban.

A legnépesebb kínai városban szinte semmi nem utalt arra, hogy aznapra - idén már ötödik alkalommal - országszerte autómentes napot hirdetettek. Az idei rendezvény mottója, a "Zöld közlekedés - a jövő városai" a környezetbarát járművek és a tömegközlekedés használatára próbált ösztönözni, a környezet védelmét és az utak forgalmának enyhítését célként kitűzve. Az akcióban 143 kínai város vett részt, azonban a kezdeményezés többnyire a sanghajihoz hasonlóan igen csekély sikert aratott - írja a pénteki China Daily című napilap.

Azért pozitív példa is akad: a dél-kelet-kínai Kuangcsou (Guangzhou) városa rendeletben parancsolta le a közigazgatásban dolgozók járműveinek 90 százalékát aznap az utakról.

Sanghajban a szervezők a szokásosnál legalább 200 ezer autóval kevesebb forgalomra számítottak aznap, ám hogy pontosan mennyien hagyták otthon autójukat, egyelőre nem lehet tudni. A járműtulajdonosok mindenesetre nem mutatkoztak túlságosan együttműködőnek: a Shanghai Daily című napilap az akciót megelőző internetes közvélemény-kutatásán a válaszadók több mint 40 százaléka fogalmazott úgy, hogy nem tervez tömegközlekedésre váltani, az autómentes nap csupán "vicc", inkább látszat, mint valós törekvés.

A városban jelenleg több mint 1,46 millió magántulajdonban lévő autót tartanak nyilván, az autókereskedések statisztikái alapján pedig töretlenül nő a kereslet. A város a kiadott rendszámtáblák számának limitálásával próbálja csökkenteni az autók számát, ráadásul a több mint 2,5-szeres túlkereslet miatt az árveréseken hónapról hónapra jelentős hasznot hajtanak. A szeptemberi aukción például 9500 táblát értékesítettek, darabonként átlagosan 52 ezer jüanért (1,76 millió forint), vagyis egy kisebb autó áráért.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése