TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Magyarországon nagyon népszerű

2935
Száznál is több eseményt szerveznek szeptember 19-25 között az állampolgári részvétel hete keretében Magyarországon a civil kezdeményezések népszerűsítéséért.

Közép-Kelet-Európában hatodik alkalommal tartják meg az rendezvénysorozatot, amelynek Magyarország az egyik legsikeresebb résztvevőjévé vált az elmúlt évek során. A szervezők idén sem adják alább, így több mint száz eseménnyel készülnek országszerte - adták hírül közleményben a civil szervezetek.

Nyilvános térfoglalókat, falunapokat, vitaesteket és osztályfőnöki órákat tartanak, ifjúsági és közösségi programokat, konferenciákat, kerékpáros megmozdulásokat szerveznek. A mozgalmat elindító Central and Eastern European Citizens Network (CCE) három kiemelt témát ajánlott, amelyre fel lehetett fűzni a 2011-es év programjait. Az egyik a demokrácia újraértelmezése volt, megfogalmazása annak, hogy milyen demokráciában szeretnének élni az emberek. Második témacsoportként felvetették az önkéntesség lényegének megértését: hogyan lehet úgy segíteni, hogy a részvétel lehetőség és ne nyűg legyen. Harmadikként a szegénységgel kapcsolatos segítségnyújtást emelték ki, azt a gondolatot, hogy a nincstelenség nem ok a kirekesztésre.

Ahogyan korábban, úgy most is országos felmérés zajlik a programok hátterében, amely a Közbizalom 2011 című éves című jelentés alapja lesz.

A programban részt vevő magyarországi civil szervezetek a Civil Kollégium Alapítvány, a Közösségfejlesztők Egyesülete, a Magyar Művelődési Intézet, a Közösségi Kapcsolat Alapítvány, a Közösségfejlesztők Országos Fejlesztői Műhelye, és a Szövetség a Közösségi Részvétel Fejlesztéséért Egyesület.

A koordináló szervezet, a CCE Citizens Network egy 20 országot összefogó társadalomfejlesztő szerveződés, melynek fő célja, hogy felhívja a közvélemény figyelmét a közép-kelet európai állampolgári kezdeményezések hatására és támogassa az alulról építkező közösségi kezdeményezéseket. A szervezet 2005-ös belgrádi konferenciáján megszavazta, hogy szervezetének 17 tagországa miden év szeptemberében egyidejű akciósorozatot kezdeményezzen, így született meg az állampolgári részvétel hete. (MTI)

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése