TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Felsőruházatban jók az áruházláncok

2913
A ruházati termékek piacán megállni látszik az előző évekre jellemző erőteljes visszaesés - állítja legújabb tanulmányában a GfK Hungária.

Míg a napi fogyasztási cikkek piacán 2011-ben az emelkedő átlagárakat a háztartások gyakorta a megvásárolt termékek mennyiségének visszafogásával, vagy a vásárlások elhalasztásával igyekeznek kompenzálni, addig a ruházati termékek piacán megállni látszik az előző évekre jellemző erőteljes visszaesés. A magyar háztartások 2011 első félévében megközelítőleg ugyanannyi ruházati terméket vásároltak, mint az előző év azonos időszakában. A ruházati szegmensek között volt olyan – cipők –, ahol mind mennyiségben, mind pedig értékben nőtt a fogyasztás, ezzel szemben csökkent például a felsőruházati szegmens.

A háztartások által vásárolt ruházati termékek darabszáma alapján a kereskedelmi csatornák közül főként a ruházati üzletláncok, hiper- és szupermarketek, illetve a használtruha boltok jelentősége növekedett. A ruházati üzletláncok szerepe a felsőruházati szegmensben a legnagyobb: mennyiségben a piac 15 százalékát adják, de a kiegészítők terén is egyre fontosabbnak tekinthetők. A hiper- és szupermarketek egyaránt jelentős szerepet játszanak az alsó- és felsőruházat, kiegészítők, munkaruházat és a sportruházat terén. Ezeknek a szegmenseknek a 15-20 százalékát e csatornák adják, ám a legnagyobb, 20 százaléknál is nagyobb piacrészt mégis a bébiruhák szegmensében tudják magukénak. Az év első hat hónapjában a cipők szegmensében is nőtt a hiper- és szupermarketek súlya, megközelítve a több kategóriában is mért 15 százalék körüli szintet.

A használtruha boltok szerepe kiemelkedő a bébiruhák piacán, hiszen a megvásárolt bébiruha mennyiség egynegyede ebből a csatornából kerül a hazai háztartásokba. „A gyermekek gyorsan kinövik a bébiméreteket és a másodkézből származó ruhák minősége kiváló maradhat, a beszerzési ár pedig jutányos. Ugyanakkor, ha belegondolunk, családon belül is megszokott a kinőtt bébiruhákat továbbadni, így ebben a ruházati szegmensben magasabb a használtruha boltok elfogadottsága” – mondta el Bakonyi-Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektorának menedzsere.

A fiatal (40 év alatti), magasabb jövedelmű háztartások súlya – a megvásárolt ruházati termékek darabszáma alapján – az átlagosnál nagyobb a butikokban, ruházati üzletláncokban (ideértve az elmúlt években Magyarországon is teret hódító diszkontláncokat is), cipőboltokban és a sportboltokban. A fehérneműboltokban szintén a magasabb jövedelemmel rendelkező, illetve – korcsoportos megoszlás szempontjából – a fiataltól egészen az 50 éves korosztályig terjedő rétegek vásárolnak. A 60 évesnél idősebb vásárlók szerepe ebben a csatornában a teljes ruházati piacon betöltött szerepükhöz képest nagyon alacsony. Ők inkább az áruházakban és a piacokon jelennek meg az átlagosnál nagyobb arányban. Érdekes módon, a ruházati termékek postai csomagküldőknél való rendelése is jellemzően az idősebb, nagyvárosban élő háztartásokhoz köthető, ami mögött kényelmi szempontok húzódnak meg.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése