TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Csak nem esznek kevesebbet

2908
Nagy Britanniában fel kell tüntetniük a gyorsbüféláncoknak - például Starbucks, McDonald's, Pizza Hut -, kávézóknak és éttermeknek ételeik kalóriatartalmát az étlapjaikon. Nem működik.

A program célja az elhízás elleni harc és az egészségesebb táplálkozás népszerűsítése.  
A szigetország egyik legnagyobb étteremhálózataként működő Harvester már fél évvel ezelőtt bevezette országszerte működő 181 vendéglőjében a kalóriafeltüntetéses rendszert. A legfrissebb adatok szerint azonban a vendégek csupán 25 kalóriával, vagyis 2 százaléknyival fogyasztanak kevesebbet fogásonként.

A rendelések elemzéséből kiderült, hogy hajszálnyi elmozdulás tapasztalható a vörös húsos fogásoktól a fehérhúsok és a halak irányába, amely azonban a nyári hőségnek is betudható. Az étteremlánc a szigetországban elsőként vizsgálta, hogy a britek miként reagálnak a kalóriafeltüntetéses rendszerre. Az eredmények azonban azt az aggasztó feltételezést támasztják alá, hogy a kezdeményezésnek alig lesz hatása a nemzet egészségére.

New Yorkban 2008 óta kötelező feltüntetniük a gyorséttermeknek ételeik kalóriaértékét, ám egyelőre nem egyértelműek a bizonyítékok a rendszer hatékonyságát illetően. Az American Journal of Public Health című folyóirat szerint azok, akik tisztában vannak az étlapon szereplő fogások kalóriatartalmával, mintegy 14 százalékkal kevesebb kalóriát esznek az ebédnél, ám ezt a kiesést bepótolják a későbbi étkezéseknél, így végül ugyanannyi kalóriát fogyasztanak, mint tájékozatlan társaik.

Egy másik tanulmány elkészítéskor a New York-i gyorséttermekbe járók 30 százaléka állította, hogy a kalóriaértékek feltüntetése jelentősen befolyásolta az ételválasztást. A kirendelt ételek szemrevételezése után azonban a szakemberek azt tapasztalták, hogy a megkérdezettek ugyanannyi kalóriát fogyasztottak el, mint korábban - olvasható a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadásában.

A Sustain nevű gyermekegészségügyi jótékonysági szervezet szerint az élelmiszeripar önkéntes vállalásaira alapuló megállapodás csupán "átverés", amelyet "néhány vállalat értékesítési lehetőségként használ ki". A szervezetnél dolgozó Christine Haigh szerint a kedvező áron kínált magas kalóriatartalmú ételek teljesen ellehetetlenítik az Egyesült Államokban a kalóriafeltüntetéses rendszert. (MTI)

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése