TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Új koncepció Magyarországon

2860
(MTI) Cégektől és magánszemélyektől kapott ruhaneműket, játékokat és könyveket árusítanak Szeged első, nyugat-európai és egyesült államokbeli mintára kialakított adományboltjában.

Magyarországról szinte teljesen hiányoznak a Nyugat-Európában már több helyen is jól működő adományboltok, annak ellenére, hogy ezek az üzletek sikerrel vállalnak fel egyszerre szociális és gazdasági funkciókat is - mondta Függ Zsolt Péter projektvezető, az uniós támogatással kialakított boltot bemutató sajtótájékoztatón.

A vásárlók viszonylag olcsón juthatnak hozzá használt, de jó minőségű cikkekhez az üzletben, másfelől vásárlásaikkal egyben jótékonykodnak is, ugyanis a bolt nyereségének egy részét olyan célokra fordítják, amelyeket a dolgozók és a vásárlók közösen határoznak meg. Az üzletben cégek és magánszemélyek adományait értékesítik, ennek érdekében hat gyűjtőkonténert helyeznek el a város forgalmasabb pontjain. A beérkező játékokat, könyveket, ruhákat válogatják, megtisztítják - ez utóbbi feladathoz egy speciális berendezést is vásároltak.

Nyugat-Európában az adományboltok jellemzően fizetett alkalmazottal, üzletvezetővel működnek, a többi feladatot önkéntesek látják el. Magyarországon ez a modell egyelőre nem életképes, a boltban hét alkalmazott dolgozik, közülük négyen munkaerő piaci szempontból hátrányos helyzetűek. A projektvezető reméli, hogy a városban tanuló középiskolások és egyetemisták önkéntesként heti néhány órában bekapcsolódnak majd a jövőben a munkába.

A bolt kialakítását és egyéves működtetését 45 millió forintos uniós támogatás teszi lehetővé, melyet a Dél-alföldi Régió Minőségi Adománybolt Szociális Szövetkezet nyert el. Függ Zsolt Péter bízik benne, hogy a támogatott időszakot követően az üzlet már önfenntartóvá válik, és nyereséget termel.

Az idén júliusban indult és 2012 szeptemberéig tartó projekt célja a tengerentúlon és Nyugat-Európában bevált koncepció magyarországi átültetése és meghonosítása. Ennek érdekében a bolt dolgozói folyamatos képzéseken vesznek részt, az üzletben pedig minden hónapban előadásokat szerveznek, ahol az érdeklődők megismerkedhetnek a szociális gazdasággal, és vállalkozási ismereteket is elsajátíthatnak.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése