TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Óvatosan a lájkgyűjtő kampányokkal!

2824
Lájk-manipuláló csoportok szerzik meg és sorsolják ki egymás közt a fődíjakat a közösségi oldalakon.

Egy nagy magyar bank közösségi oldalán indított kampányával pukkadt a lufi, és derült fény azokra a lájk-manipuláló csoportokra, amelyek a közösségi oldalakon elcsalják a promóciós szabályoknak megfelelően indított nyereményjátékokat, a fődíjakat pedg megnyerik és egymás közt kisorsolják - hívta fel a marketing szakma figyelmét a marketinghir.hu hírportál.

"Egy ilyen zárt kört néhány leleményes magánszemély életre tud hívni, és egy-két hét alatt akár több ezresre is tudnak duzzasztani egy közösségi csoportot. A kampányok célja általában az, hogy az aktív tagoknak (ezt is figyelik) szavazzanak meghatározott játékokra (ezt általában a csoport "vezetői" adják meg). Mivel a csoport nagy létszámmal, koncentráltan szavaz egy versenyre, majdnem biztos, hogy megnyeri a versenyt. Az így megnyert ajándékot pedig már egymás közt sorsolják ki. Aki egy kicsit is ért a matekhoz,  ki tudja számolni, hogy mennyivel több esélye van egy nyerésnek, ha zárt körben soztják szét a nyereményt, ráadásul úgy, hogy a csoportban lévő személyeknek általában több profiljuk is van - nem ritkán több tucat(!)" - magyarázza Miklovicz Norbert, kkv marketing szakértő.

"A marketingesek, a kampányt kitalálók és végrehajtók persze joggal érezhetik magukat becsapva, mert minőségi lájkolásokat, megtérülést, indirekt módon értékesítés-növekedést várnak, nem pedig egy irányított lájkcsoportot, amely adott vezényszóra rajongói lesznek az adott oldalnak/eseménynek, de aztán soha többet nem néznek az oldal felé." - teszi hozzá a közösségi oldalakon futó kampányokkal is foglalkozó szakember.

Hogy mi a megoldás? Szakmai szervezetek, csoportok és klubok már aktívan foglalkoznak a helyzet kezelésével illetve a probléma felszámolásával, de még nincs működő megoldás. Amiben talán mindenki (még a konkurensek is egyet értenek) az az, hogy minél tovább és minél több ilyen csoport létezik, annál nagyobb károkat szenved el a közösségi média marketing Magyarországon.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése