TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A magas kattintásszám nem garantálja a jó teljesítményt. A legnagyobb büdzsével rendelkező telekommunikáció szektorban például a 14 vizsgált iparág közül a legrosszabb az átkattintási arány - derül ki a gemiusAdMonitor riportból.

A 2010 negyedik negyedévi adatok alapján a megjelenések és a kattintások számában is előkelő helyezést értek el a nagyobb, 728x90, 750x90, 920x110 méretű hirdetések, míg a hatékonysági mutatóikat figyelve már más a helyzet, hiszen CTR értékeik mind átlagon aluliak voltak. A leghatékonyabb a “Toplayer” formátum volt, mely - valószínűleg agresszív mivoltának köszönhetően -, kiemelkedő 2,22 %-os CTR-t tudhatott magának, ami jóval meghaladja a 0,26 %-os átlagot. Hatékonysága ellenére mindössze 220 ezres megjelenésszámmal rendelkezik, így a 15 legnépszerűbb formátum közül ezzel találkozhattak a legritkábban hazánk internet-felhasználói - írja a www.news4busimess.hu.


Az egyes ágazatok online hirdetési aktivitását tekintve, nem meglepő, hogy a legnagyobb marketing büdzsékkel rendelkező “telekommunikációs” és “pénzügyi” szektorok birtokolták a kampányok legnagyobb részét (23,6% és 11,5%), illetve hirdetéseik együttesen az összes megjelenéseknek majdnem a kétharmadát tették ki. A további 13 kategória osztozik a megjelenések megmaradt részén, mely igen csak tagolt képet mutat a 0,3%-os részesedést elért “ruházati cikkek és kiegészítők” kategóriától, egészen a 7,7%-os “autóipar”-ig.

A magas megjelenés- és kattintásszám csakúgy, mint a hirdetési formátumok esetében, az egyes iparágak tekintetében sem garantálta a jó teljesítményt. A “telekommunikáció” a 14 vizsgált iparág közül a legrosszabb (0,15%) átkattintási aránnyal rendelkezik, a “pénzügy” pedig csak a 11. helyet foglalja el (0,19%). Érdekes megfigyelni, hogy az “italok” (Beverages and Alcohol) kategóriába sorolt hirdetők a többi vizsgált ágazathoz képest mérsékeltebb online reklámtevékenységet folytatnak (a kampányok 1,4%-a és a megjelenések 1%-a köthető ehhez a kategóriához), ugyanakkor hirdetéseiknek az átkattintási aránya átlagon felüli (0,4%), így ezzel a CTR értékkel a harmadik leghatékonyabb szektor lett. Nagyon hasonló helyzet figyelhető meg a “ruházati cikkek és kiegészítők” esetében is, mely csupán a megjelenések töredékével (0,3%), mégis a negyedik legjobb átkattintási aránnyal (0,39%) rendelkezik.
Az átkattintási arányok tekintetében a 0,26%-os átlaghoz képest, 1,99%-os eredményével a “média, könyvek, CD és DVD” kategória az abszolút győztes.

Ha az egyes ágazatok legkedveltebb hirdetési formáit vizsgáljuk, akkor a nagy favorit a 728x90-es “Leaderboard”, mely a 14 vizsgált szektorból 12-ben a leggyakoribb volt. Ugyanakkor a “lakberendezés és dekoráció", valamint az “utazás és turizmus” kategóriákban ez a formátum nem került be a TOP 3-ba. Az előbbi inkább a 250x250-es, négyzet alakú “bannereket” részesíti előnyben, mely a többi ágazat körében is népszerű, hiszen 10 szektor Top 3 listáján is szerepelt, míg az utazás témakörben a legtöbb hirdetés 920x110-es méretű. Érdemes még kiemelni, hogy a 468x120-as “banner” megtalálható nyolc ágazat lekedveltebb formátumai között.

A Magyarországon egyedülálló gemiusAdMonitor riport, amely jelenleg négy közép-kelet-európai országban - Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában és Romániában - érhető el, betekintést nyújt az online piac legfontosabb szektorainak hirdetési szokásaiba. Olyan mutatók alapján vizsgálja az online kampányokat, mint a hirdetési formátumok használatának gyakorisága, az átkattintási arányok, illetve a megjelenések- és kattintások száma. 

Fodor László, használtautó.hu
2011-09-01 16:10:09 // 1#
A cikk egy hamis indoklással von le egy jó következtetést az adatokból.
"A magas kattintásszám nem garantálja a jó teljesítményt." Ugyanis a magas össz-kattintásszám a hatalmas budzsé következménye. Pont. Amelyet alacsony hatékonysággal használnak ki. Ez azt jelenti, hogy egyes oldalakon "TÚLHIRDETIK" magukat, szinte unásig ezek a TOP hirdetők. Így nem csoda, hogy a CTR alacsony marad. Továbbá éppen a TOP hirdetők, akik csak egy (1 db!) bannert(kreatívot) használnak a teljes kampányban. Az okos kisebb cégek viszont egyszerre többel indulnak, cserélgetik, tesztelgetik, és mindig a leghatékonyabbat használják. A CTR-hatékonyságban azért győztes kategória a "CD, KÖNYVEK, MÉDIA", mert ott sok esetben változó tartalmú könyvajánlat jelenik meg a HTML bannerben, sőt, a weboldal profiljához illő tartalmú könyvcímeket ajánl targetálva, így nem csoda, hogy a hatásfoka magas.
A TOP 14 cég többnyire imázshirdetéseket, a kisebb hirdetők viszont konkrét vételi ajánlatokat hirdetnek. Ez is fontos összetevő...

Itt a kis hal eszi meg a nagy halat :-)
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése