TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

(Mai Piac) Még mindig az egészségtelen ételeké a főszerep az amerikai gyerekek által nézett reklámokban.

Az amerikai gyerekek ma már kevesebb cukros és hizlaló ételekre csábító reklámot látnak a televízióban, ám az egészségtelen harapnivalókat – különösen a silány gyorséttermi kajákat – népszerűsítő változatok még mindig túlsúlyban vannak az általuk nézett hirdetések között – állapították meg a szakemberek.

Az amerikai élelmiszeripar még 2006-ban indított útjára a gyermekeknek szánt ételreklámokra irányuló önkéntes programját, miután a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság és az Orvostudományi Intézet is szigorúbb önszabályozásra szólította fel e tekintetben. A kezdeményezés lényege, hogy a részt vevő 17 vállalat – köztük a Coca-Cola, a Kraft Food, a General Mills és a Kellogg – nagyobb figyelmet fordít arra, milyen tápanyagtartalmú ételeket reklámoz a 12 éves korosztálynak szánt műsoridőben.

Az Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine című folyóiratban megjelent tanulmány a program eddigi eredményeit elemezte.

"Összességében kevesebb ilyen egészségtelen termék jelent meg a reklámokban, ami jó hír" – mondta a tanulmányt vezető Lisa Powell, a chicagói Illinois Egyetem kutatója. "Másfelől azonban jelentősen megnőtt a gyorséttermi hirdetések száma" – tette hozzá.

Ellentmondásosak a vélemények arról, mennyiben felelősek a reklámok a gyermekkori elhízásért, ám bizonyítékok támasztják alá, hogy az ilyen típusú hirdetések képesek befolyásolni a gyermekek fogékonyságát a gyorséttermi ételek iránt. Egy közelmúltban készített tanulmányban kimutatták, hogy a rajzfilmek közben felbukkanó ételreklámok hatására a gyerekek 45 százalékkal több sós ropogtatnivalót ettek.

A Nielsen piackutató vállalat adataira támaszkodva a mostani tanulmány nem csupán a gyerekeknek szánt műsoridőben vetített, hanem a 12 éves korosztály által nézett összes reklámra kiterjedően vizsgálódott. Az eredmények szerint 2009-re csökkent a nagyon magas zsír-, cukor-, vagy sótartalmú ételt népszerűsítő reklámok száma 2003-hoz képest.

A hirdetések nagy részében – 86 százalékában - azonban még mindig az egészségtelen termékeké volt a főszerep, habár a hat évvel korábbi 94 százalékhoz képest kisebb arányban. A fiatalok emellett nagyjából harmadannyival több gyorséttermi hirdetést láttak két évvel ezelőtt, mint 2003-ban.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése