TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

(Mai Piac) Még mindig az egészségtelen ételeké a főszerep az amerikai gyerekek által nézett reklámokban.

Az amerikai gyerekek ma már kevesebb cukros és hizlaló ételekre csábító reklámot látnak a televízióban, ám az egészségtelen harapnivalókat – különösen a silány gyorséttermi kajákat – népszerűsítő változatok még mindig túlsúlyban vannak az általuk nézett hirdetések között – állapították meg a szakemberek.

Az amerikai élelmiszeripar még 2006-ban indított útjára a gyermekeknek szánt ételreklámokra irányuló önkéntes programját, miután a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság és az Orvostudományi Intézet is szigorúbb önszabályozásra szólította fel e tekintetben. A kezdeményezés lényege, hogy a részt vevő 17 vállalat – köztük a Coca-Cola, a Kraft Food, a General Mills és a Kellogg – nagyobb figyelmet fordít arra, milyen tápanyagtartalmú ételeket reklámoz a 12 éves korosztálynak szánt műsoridőben.

Az Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine című folyóiratban megjelent tanulmány a program eddigi eredményeit elemezte.

"Összességében kevesebb ilyen egészségtelen termék jelent meg a reklámokban, ami jó hír" – mondta a tanulmányt vezető Lisa Powell, a chicagói Illinois Egyetem kutatója. "Másfelől azonban jelentősen megnőtt a gyorséttermi hirdetések száma" – tette hozzá.

Ellentmondásosak a vélemények arról, mennyiben felelősek a reklámok a gyermekkori elhízásért, ám bizonyítékok támasztják alá, hogy az ilyen típusú hirdetések képesek befolyásolni a gyermekek fogékonyságát a gyorséttermi ételek iránt. Egy közelmúltban készített tanulmányban kimutatták, hogy a rajzfilmek közben felbukkanó ételreklámok hatására a gyerekek 45 százalékkal több sós ropogtatnivalót ettek.

A Nielsen piackutató vállalat adataira támaszkodva a mostani tanulmány nem csupán a gyerekeknek szánt műsoridőben vetített, hanem a 12 éves korosztály által nézett összes reklámra kiterjedően vizsgálódott. Az eredmények szerint 2009-re csökkent a nagyon magas zsír-, cukor-, vagy sótartalmú ételt népszerűsítő reklámok száma 2003-hoz képest.

A hirdetések nagy részében – 86 százalékában - azonban még mindig az egészségtelen termékeké volt a főszerep, habár a hat évvel korábbi 94 százalékhoz képest kisebb arányban. A fiatalok emellett nagyjából harmadannyival több gyorséttermi hirdetést láttak két évvel ezelőtt, mint 2003-ban.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése