TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Újgenerációs webanalitika

2635
A régió egyik vezető internetes piackutató cége, a Gemius nyerte el a hivatalos online közönségmérésre kiírt pályázatot Szlovákiában.

AZ IAB Slovakia (Interactive Advertising Bureau Slovakia), a helyi iparági szervezet bejelentette, hogy 2012. január 1-től kezdődően, a következő három év során a Gemius és a Mediaresearch Slovakia közösen fogja szolgáltatni a piac számára ezeket az adatokat.


Az IAB Slovakia által 2011 januárjában kiírt tenderen a nyertes melett a TNS Slovakia, valamint a comScore indult.

A befutó Gemius Szlovákia és a Mediareseach Slovakia nevével fémjelzett online közönségmérés újabb szakasza több mérési modult is magába foglal: a weboldalak közönségmérését, a mobileszközökről internetező felhasználók szokásainak tanulmányozását, valamint az online videótartalmak közönségmérését. Az újgenerációs webanalitikai eszközök alapozzák meg azt a kutatási módszertant, mely az internetező közönség szociodemográfiai összetételét elemző havi jelentések gyorsabb elkészítését teszi lehetővé.

A fejlesztéseknek köszönhetően többek között már két nappal a vizsgálat időszak (hónap/hét/nap) eltelte után elérhetőek az úgynevezett “valós felhasználó” számok az online interfészen. Ezen kívül a kutatás most, a korábban vizsgált 14+-os korosztályhoz képest, már a 12+-os korosztályra terjed ki, így lehetővé teszi az online és televíziós közönségmérési adatok pontosabb összehasonlítását.

A mobileszközökről történő internetezés mérésének köszönhetően, a vizsgálat elkövetkező szakaszában az ilyen készülékekkel generált oldalletöltések is részét képezik a kutatásnak. Továbbá tervezik a “valós felhasználó” számok mobileszközökre kiterjedő mérését is, valamint a mobil készülékek felhasználóinak bevonását a kutatási panelbe.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése