TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Kisebb lett a korhatár karika

2542
(MTI) Kisebbek lesznek a korhatári besorolást jelző televíziós piktogramok, és a jövőben minden műsorhoz tartozik majd egy jelzés, a hatévesnél fiatalabbak számára készült programokat egy kisfiú ábrája jelzi.







Mind a nézők, mint a televíziós csatornák számára segítséget jelenthet az az ajánlás, amelyet keddi ülésén fogadott el a médiatanács – mondta a karikák megjelenítéséről szóló ajánlást bemutató szerdai, budapesti sajtótájékoztatón a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa egyik tagja.

Kollarik Tamás emlékeztetett arra, hogy a korhatári besorolásokat a január 1. óta hatályos médiatörvény szabályozza, a testület azonban szakértők, a tudományos élet, civil szervezetek és a szakma képviselőinek bevonásával, féléves egyeztetést követően árnyalta a rendelkezéseket.

Hozzátette: a véleményeket figyelembe véve mintegy harmadával csökkentették a hat, a tizenkettő, a tizenhat és a tizennyolc éven aluliaknak nem ajánlott műsorok jelzésére szolgáló karikák méretét. A piktogramok a jövőben a képernyő bármelyik alsó sarkában megjeleníthetők, s elhelyezésük új technikája miatt nem égnek bele a képernyőbe.

Az óvodások, a hat éven aluliak számára ajánlott tartalmakat egy kisfiú ábrája jelezheti a jövőben. A nem kötelezően használható piktogramot egy internetes szavazás eredményeként választotta ki a testület, a médiatanács blogján másfél hét alatt több mint 16 ezer látogató szavazott.

Póta György, a Házi Gyermekorvosok Országos Egyesületének alelnöke a tájékoztatón arra hívta fel a figyelmet, hogy Magyarországon a 18 év alatti fiatalok és gyermekek negyede több mint négy órát tölt naponta a televízió előtt. Mint mondta, a szülők feladata, hogy ezt az időt a gyermekek egészsége érdekében csökkentsék, ehhez nyújthat segítséget a klasszifikációs besorolás.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése