TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Kiaknázatlan tv-hirdetési piac?

2527
(BTL.hu) A tematikus tv-csatornák nézõi igényesen választanak tartalmakat, befogadóbbak a mûsorblokkokat elválasztó reklámokkal kapcsolatban, és az azokban szereplõ termékekre és szolgáltatásokra mintegy 50 százalékkal jobban emlékeznek, mint a kereskedelmi csatornák nézõi – tartalmazza az Atmedia és a Gfk Hungária közös felmérése.







Hogyan változott a hazai televíziós csatornák piaca az elmúlt néhány évben és ezzel összhangban hogyan módosultak a nézõi szokások? Az átformálódó médiapiaci környezet milyen új lehetõségeket rejt magában a hirdetõk számára? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a 2000 fõ bevonásával készített, a hazai televíziós piac összes csatornájára vonatkozó reprezentatív kutatásában az Atmedia, amely a lengyel, a cseh és a magyar piacon összesen 78 különbözõ tematikus csatorna reklámidejét értékesíti.

“A tematikus televízós csatornák megjelenésének következtében – különösen az utóbbi 3 évben – a piac jelentõs átrendezõdésen ment keresztül. Ennek eredményeként mára biztosan elmondható, hogy a tv-nézõk mintegy 50 százaléka (2007-ben ez az arány még csupán 28,2 százalék volt) a napi átlagos több mint 4 tévézéssel töltött órában a kereskedelmi csatornákkal szemben a tematikus csatornák mûsorkínálatát részesíti elõnyben. A nézettségi adatok ilyen mértékû változása azonban egyelõre nem vonta maga után a hirdetések arányának hasonló fordulatát. Ez alapján kijelenthetõ, hogy Magyarországon a tematikus adók nézõinek reklámpotenciálja még mindig tartogat kiaknázatlan lehetõségeket” – fejtette ki véleményét a kutatás kapcsán Lukács Csaba, a kereskedőház ügyvezetõ igazgatója.

“A kutatás során a tv-nézési attitûdöt vettük górcsõ alá, beleértve a reklámfogyasztást is. Korábban ilyen jellegû felmérés nem készült idehaza” – nyilatkozta Bacher János a Gfk Hungária cégvezetõje.

A vizsgálat eredményeképpen elmondható, hogy a tv-nézõk tábora nem homogén, vagyis nem léteznek kizárólag kereskedelmi vagy csak tematikus csatornát választó lakosok. Különbség közöttük az egyes csatornatípusok fogyasztásának arányában, illetve az ahhoz kapcsolódó attitûdjükben mutatkozik meg.

atmedia2011_2


Egyértelmûen kiderült, hogy vannak olyan nézõk, akik számára a tartalom sokkal fontosabb, mint maga a csatorna. Vagyis akár egy-egy adás kedvéért szívesen váltanak csatornát, hogy nyomon követhessék kedvenc mûsorukat. A kedvencek között legalább olyan számban vannak jelen a tematikus csatornák tartalmai, mint az országos kereskedelmi adók mûsorai.

A reklámfogyasztási attitûdök vizsgálata során a megkérdezettek nagy része egyértelmûen az országos kereskedelmi csatornákhoz kötötte az õket zavaró, túl hosszúnak ítélt reklámblokkokat, mely a megkérdezettek véleménye szerint a tematikus csatornák esetében rövidebbek. Ennek is köszönhetõ, hogy az utóbbiak nézõi befogadóbbak a tematikus csatornák ténylegesen hosszabb reklámblokkjait illetõen.

A kutatás azt is egyértelmûen alátámasztotta, hogy ez a csoport a reklámok tartalmát mintegy 50 százalékkal jobban tudták visszaidézni, mint a kereskedelmi csatornák esetében. Ezek után nem meglepõ az az eredmény, hogy az egyes termékekbõl átlagosan a tematikus csatornákat nézõk az országos kereskedelmi csatornákhoz képest többet is fogyasztottak.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése