TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Kiaknázatlan tv-hirdetési piac?

2527
(BTL.hu) A tematikus tv-csatornák nézõi igényesen választanak tartalmakat, befogadóbbak a mûsorblokkokat elválasztó reklámokkal kapcsolatban, és az azokban szereplõ termékekre és szolgáltatásokra mintegy 50 százalékkal jobban emlékeznek, mint a kereskedelmi csatornák nézõi – tartalmazza az Atmedia és a Gfk Hungária közös felmérése.







Hogyan változott a hazai televíziós csatornák piaca az elmúlt néhány évben és ezzel összhangban hogyan módosultak a nézõi szokások? Az átformálódó médiapiaci környezet milyen új lehetõségeket rejt magában a hirdetõk számára? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a 2000 fõ bevonásával készített, a hazai televíziós piac összes csatornájára vonatkozó reprezentatív kutatásában az Atmedia, amely a lengyel, a cseh és a magyar piacon összesen 78 különbözõ tematikus csatorna reklámidejét értékesíti.

“A tematikus televízós csatornák megjelenésének következtében – különösen az utóbbi 3 évben – a piac jelentõs átrendezõdésen ment keresztül. Ennek eredményeként mára biztosan elmondható, hogy a tv-nézõk mintegy 50 százaléka (2007-ben ez az arány még csupán 28,2 százalék volt) a napi átlagos több mint 4 tévézéssel töltött órában a kereskedelmi csatornákkal szemben a tematikus csatornák mûsorkínálatát részesíti elõnyben. A nézettségi adatok ilyen mértékû változása azonban egyelõre nem vonta maga után a hirdetések arányának hasonló fordulatát. Ez alapján kijelenthetõ, hogy Magyarországon a tematikus adók nézõinek reklámpotenciálja még mindig tartogat kiaknázatlan lehetõségeket” – fejtette ki véleményét a kutatás kapcsán Lukács Csaba, a kereskedőház ügyvezetõ igazgatója.

“A kutatás során a tv-nézési attitûdöt vettük górcsõ alá, beleértve a reklámfogyasztást is. Korábban ilyen jellegû felmérés nem készült idehaza” – nyilatkozta Bacher János a Gfk Hungária cégvezetõje.

A vizsgálat eredményeképpen elmondható, hogy a tv-nézõk tábora nem homogén, vagyis nem léteznek kizárólag kereskedelmi vagy csak tematikus csatornát választó lakosok. Különbség közöttük az egyes csatornatípusok fogyasztásának arányában, illetve az ahhoz kapcsolódó attitûdjükben mutatkozik meg.

atmedia2011_2


Egyértelmûen kiderült, hogy vannak olyan nézõk, akik számára a tartalom sokkal fontosabb, mint maga a csatorna. Vagyis akár egy-egy adás kedvéért szívesen váltanak csatornát, hogy nyomon követhessék kedvenc mûsorukat. A kedvencek között legalább olyan számban vannak jelen a tematikus csatornák tartalmai, mint az országos kereskedelmi adók mûsorai.

A reklámfogyasztási attitûdök vizsgálata során a megkérdezettek nagy része egyértelmûen az országos kereskedelmi csatornákhoz kötötte az õket zavaró, túl hosszúnak ítélt reklámblokkokat, mely a megkérdezettek véleménye szerint a tematikus csatornák esetében rövidebbek. Ennek is köszönhetõ, hogy az utóbbiak nézõi befogadóbbak a tematikus csatornák ténylegesen hosszabb reklámblokkjait illetõen.

A kutatás azt is egyértelmûen alátámasztotta, hogy ez a csoport a reklámok tartalmát mintegy 50 százalékkal jobban tudták visszaidézni, mint a kereskedelmi csatornák esetében. Ezek után nem meglepõ az az eredmény, hogy az egyes termékekbõl átlagosan a tematikus csatornákat nézõk az országos kereskedelmi csatornákhoz képest többet is fogyasztottak.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése