TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

(BTL.hu) Komoly hiányosságok vannak a hazai szálláshelyek, éttermek és egyéb turisztikai szolgáltatók kommunikációjában – állapították meg a szakemberek a Direkt Marketing Szövetség (Dmsz) által szervezett Turizmus és direkt kommunikáció konferencián.






A magyar lakosság 2011-ben várhatóan 146,9 milliárd forintot fog belföldi utazásra fordítani a májusi–szeptemberi időszakban, ami megközelítőleg 22 százalékkal magasabb összeg, mint ami a 2010-es tervekben szerepelt – ismertette a számokat a Magyar Turizmus Zrt. a rendezvényen.

A szervezet legújabb iparág-specifikus rendezvényén a turisztikai iparban dolgozó szakemberek megtudhatták, hogy a magyar fogyasztók többsége főleg szállodában (37%) és apartmanban (34%) száll meg. Mintegy 84 százalékuk tájékozódik a neten, 42 százalék az ismerősök ajánlását is figyelembe veszi, 34 százalék használ utazási katalógust és 20 százalék útikönyvet, valamint 15 százalék újságból, magazinból is informálódik.

A nyári belföldi utazások legnagyobb részét (59%) júliusra és augusztusra tervezik a lakosok és a belföldi utazások kimagaslóan legnépszerűbb úti célja továbbra is a Balaton. A KutatóCentrum felmérése szerint a rendszeresen utazók 50 év alattiak, 67 százalékuk A vagy B státuszú, háromnegyedük társas kapcsolatban él.

A rendezvényen a piaci körkép mellett hazai vállalkozások mutatták be a direkt kommunikációban rejlő lehetőségegeket, ügynökségi oldalról pedig a legújabb trendeket ismerhették meg a vendégek. A Google Magyarország előadásában hangsúlyozta, hogy legtöbbször utazással kapcsolatos kifejezésekre keresnek a böngészőben, a Google Maps, a Google Earth és a Street View könnyen segíthet az éttermek, városok, fesztiválok népszerűsítésében.

Rókusfalvy Pál az Etyeki Kezes-Lábos és az Etyeki Pincefesztivál kommunikációjáról, valamint az NRC kártyarendszer bevezetéséről tartott előadást, a szünetben pedig a konferencia résztvevői a pincészet boraiból kóstolhattak. Az Onyx étterem ügyvezető igazgatója, Pintér Katalin a kommunikáció harmóniáját nevezte meg a legfontosabb kritériumnak. A Michelin-csillagos étteremben 2 fő dedikáltan foglalkozik a kommunikációs csatornák, vagyis a honlap, a hírlevél és a Facebook oldal tartalmának frissítésével, valamint a rendelés felvétellel és adatrögzítéssel. A figyelmesség nem csak a konyhában mutatkozik meg, hiszen akár 3 év után is visszakövethetik a vendég fogyasztását, illetve, hogy hányadik alkalommal tér vissza az étterembe.

A Kontaktia 1200 hazai szálláshely megkeresésével felmérést végzett az ügyfélkommunikáció formájáról. A válaszadók többsége az sms-marketinget ismeri, de még nem használta a kampányok során. Többségük rendszeresen küld hírlevelet, 16 százalékuk azonban nem tudta megmondani, hogy elsődlegesen milyen marketingkommunikációs csatornán találkoztak velük a vendégek. Mintegy 24 százalékuk ügyfél-elégedettségi vizsgálatot sem végez, 55 százalék viszont rendelkezik olyan adatbázissal, amelyet az értékesítés során is használ, és további 19 százalék tervezi a jövőbeli használatát.

A szakemberek egyetértettek abban, hogy hiányosságok vannak a hazai szálláshelyek, éttermek és egyéb turisztikai szolgáltatók kommunikációjában. A szezon kezdete előtt nem csupán a katalógusok gyártására kellene hangsúlyt helyezni, hanem adatbázist frissíteni, az ügyféligények követésére csatornákat létrehozni, social media aktivitásokat kialakítani, last minute ajánlatokat a mobilmarketing segítségével célba juttatni vagy saját applikációt fejlesztetni, hogy a nyaralás előtt a fogyasztók még maradandóbb és interaktívabb élményeket kapjanak.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése