TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

(BTL.hu) Komoly hiányosságok vannak a hazai szálláshelyek, éttermek és egyéb turisztikai szolgáltatók kommunikációjában – állapították meg a szakemberek a Direkt Marketing Szövetség (Dmsz) által szervezett Turizmus és direkt kommunikáció konferencián.






A magyar lakosság 2011-ben várhatóan 146,9 milliárd forintot fog belföldi utazásra fordítani a májusi–szeptemberi időszakban, ami megközelítőleg 22 százalékkal magasabb összeg, mint ami a 2010-es tervekben szerepelt – ismertette a számokat a Magyar Turizmus Zrt. a rendezvényen.

A szervezet legújabb iparág-specifikus rendezvényén a turisztikai iparban dolgozó szakemberek megtudhatták, hogy a magyar fogyasztók többsége főleg szállodában (37%) és apartmanban (34%) száll meg. Mintegy 84 százalékuk tájékozódik a neten, 42 százalék az ismerősök ajánlását is figyelembe veszi, 34 százalék használ utazási katalógust és 20 százalék útikönyvet, valamint 15 százalék újságból, magazinból is informálódik.

A nyári belföldi utazások legnagyobb részét (59%) júliusra és augusztusra tervezik a lakosok és a belföldi utazások kimagaslóan legnépszerűbb úti célja továbbra is a Balaton. A KutatóCentrum felmérése szerint a rendszeresen utazók 50 év alattiak, 67 százalékuk A vagy B státuszú, háromnegyedük társas kapcsolatban él.

A rendezvényen a piaci körkép mellett hazai vállalkozások mutatták be a direkt kommunikációban rejlő lehetőségegeket, ügynökségi oldalról pedig a legújabb trendeket ismerhették meg a vendégek. A Google Magyarország előadásában hangsúlyozta, hogy legtöbbször utazással kapcsolatos kifejezésekre keresnek a böngészőben, a Google Maps, a Google Earth és a Street View könnyen segíthet az éttermek, városok, fesztiválok népszerűsítésében.

Rókusfalvy Pál az Etyeki Kezes-Lábos és az Etyeki Pincefesztivál kommunikációjáról, valamint az NRC kártyarendszer bevezetéséről tartott előadást, a szünetben pedig a konferencia résztvevői a pincészet boraiból kóstolhattak. Az Onyx étterem ügyvezető igazgatója, Pintér Katalin a kommunikáció harmóniáját nevezte meg a legfontosabb kritériumnak. A Michelin-csillagos étteremben 2 fő dedikáltan foglalkozik a kommunikációs csatornák, vagyis a honlap, a hírlevél és a Facebook oldal tartalmának frissítésével, valamint a rendelés felvétellel és adatrögzítéssel. A figyelmesség nem csak a konyhában mutatkozik meg, hiszen akár 3 év után is visszakövethetik a vendég fogyasztását, illetve, hogy hányadik alkalommal tér vissza az étterembe.

A Kontaktia 1200 hazai szálláshely megkeresésével felmérést végzett az ügyfélkommunikáció formájáról. A válaszadók többsége az sms-marketinget ismeri, de még nem használta a kampányok során. Többségük rendszeresen küld hírlevelet, 16 százalékuk azonban nem tudta megmondani, hogy elsődlegesen milyen marketingkommunikációs csatornán találkoztak velük a vendégek. Mintegy 24 százalékuk ügyfél-elégedettségi vizsgálatot sem végez, 55 százalék viszont rendelkezik olyan adatbázissal, amelyet az értékesítés során is használ, és további 19 százalék tervezi a jövőbeli használatát.

A szakemberek egyetértettek abban, hogy hiányosságok vannak a hazai szálláshelyek, éttermek és egyéb turisztikai szolgáltatók kommunikációjában. A szezon kezdete előtt nem csupán a katalógusok gyártására kellene hangsúlyt helyezni, hanem adatbázist frissíteni, az ügyféligények követésére csatornákat létrehozni, social media aktivitásokat kialakítani, last minute ajánlatokat a mobilmarketing segítségével célba juttatni vagy saját applikációt fejlesztetni, hogy a nyaralás előtt a fogyasztók még maradandóbb és interaktívabb élményeket kapjanak.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése