TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Újraszervezik az Est Mediát

2331
(MTI) A következő év tavaszán tervez stratégiai döntést hozni az Est Media Nyrt. arról, hogy további 2,3 milliárd forintért még 24 százalékot szerezzen a Sziget Kft.-ben – ez derül ki az igazgatóság reorganizációs tervéből.






A 2011. június 24-re összehívott rendkívüli közgyűlés igazgatósági előterjesztésében – amely a BÉT honlapján jelent meg – az olvasható, hogy az Est Media gazdálkodására nem lenne jelentős hatással, ha a többek között a Sziget Fesztivált rendező Sziget Kft.-ben meglévő  jelenlegi 51 százalékos részesedést nem növelnék tovább, vagy akár néhány százalékponttal csökkenne. Ezért a pakettért egyébként eddig 2,4 milliárd forintot fizetett a korábban econet.hu névre hallgató Est Media.

A rendkívüli közgyűlést részvényesi kérésre hívták össze azért, hogy azon elfogadják az Est Media reorganizációs tervét, aminek egyik lényeges eleme a Sziget Kft. akvizíció további sorsa.

A reorganizációra azért van szükség, mert a csoport hagyományos média tevékenysége tartósan veszteséges és az új piacokra már megkezdett belépés költségeit és az akvizíciókat nem tudja finanszírozni a társaság.

A reorganizációt az igazgatóság 2011. második és harmadik negyedévében tervezi megvalósítani.

Az Est Media a továbbiakban a fesztiválokat szervezető EMGEvent üzletágra koncentrál, újjászervezi a programajánló magazinokat (Pesti Est, Exit, Est Lapok) kiadó és terjesztő EMGPrint és az internetes EMGonline üzletágakat. A TimeOut Budapestet kiadó cégben lévő 80 százalékos részesedését vagy eladja az Est Media, vagy olyan mértékűre csökkenti, hogy az ne járjon finanszírozási kötelezettséggel.

A rádiós piacról már kivonult a társaságcsoport, míg a reklámokkal foglalkozó EMGIndoor üzletágat átszerveznék a logisztikai részleggel együtt.

A reorganizációs terv veszteségleírást is lehetségesnek tart és nagy mértékű létszámleépítéssel számol.

A társaságcsoport újjászervezése 600-650 millió forint friss forrást igényelne, de ilyen összegű forrásbevonásra  – az előterjesztés megállapítása szerint – a magyar hitelpiac nem alkalmas. Az előzetes megbeszélések alapján a kötelezettségek egy részét új részvények kibocsátásával lehetne rendezni – olvasható a reorganizációs tervben.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése