TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

(BTL.hu) A Canadean brit piackutató cég prognózisában arra számít, hogy a sörfogyasztás világszerte 2015-ig évente körülbelül 3 százalékkal, Közép- és Kelet-Európában évi 1,5 százalékkal emelkedik – hangzott el az italgyártók idei legnagyobb technológiai szakvásárára, a Brau Beviale sajtótájékoztatóján.






Az italgyártas beruházási javainak idei szakvására a Brau Beviale Nürnbergben november 9-én kezdődik és 11-ig tart. Az 1 300 kiállító 40 százalékát, míg a mintegy 32 ezer látogató egyharmadát Németországon kívülről várják a szervezők, akik nemzetközi sajtótájékoztatón ismertették az italok piacainak legfontosabb trendjeit Budapesten.

Gert Erhardt, a nürnbergi vásár szaktanácsadója hangsúlyozta: az Európában korábban tipikus vodka-, sör- és borfogyasztási zónák felbomlottak az utóbbi időben. Az északi országok lakói egyre jobban kedvelik a bort, míg délen ebből az italból kevesebbet isznak, és lassanként egyre nagyobb teret nyer a sör. Oroszországban pedig sokan váltottak a vodkáról sörre.

Rámutatott, hogy kontinensünk országainak többségében csökken az alkoholfogyasztás. Ennek következtében főleg a sörgyártók számára egyre nagyobb problémát okoz a jövedelmezőség. A feleslegessé vált gyártó kapacitások növelik a vállalatok költségeit. A kisebb kereslet miatt sok sört adnak el akciós áron, promócióban, ami viszont lefelé nyomja az átlagos fogyasztói árakat. A gyártó és kereskedelmi vállalatok a hatékonyságot igyekeznek növelni, a megoldás érdekében.

Ismertette a Canadean brit piackutató cég prognózisait. Arra számítanak, hogy a sörfogyasztás világszerte 2015-ig, évente körülbelül 3 százalékkal emelkedik. Például Ázsiában és Afrikában 5, míg Közép- és Kelet-Európában évi 1,5 százalékkal.

Gert Erhardt kiemelte: az alkoholmentes italok fogyasztása a gyengén sikerült 2009-es évhez viszonyítva, világszerte 4 százalékkal emelkedett tavaly.

“Kétszámjegyű növekedés jellemzi az energiaitalok piacát, és az úgynevezett csomagolt víz is figyelemre méltóan terjed. Ma már az alkoholmentes italok fogyasztásából 30 százalék jut csomagolt vízre. Kisebb mértékben bővült a gyümölcslevek, sportitalok és szénsavas üdítőitalok eladása.

Az égetett szeszesitalok világpiacáról egy brit piackutató intézet adatait idézte a német szakértő. Összességében a fogyasztás mintegy 2,2 százalékos növekedését jelzi előre a Nemzetközi Bor és Égetett Szeszesital Kutató Intézet (IWSR) 2010 és 2014 között. Ennek duplája az Ázsiában várható növekedési ráta. Már ma Ázsiára jut a világon elfogyasztott égetett szeszesital 44,6 százaléka.

A világszerte legnagyobb mennyiségben fogyasztott égetett szeszes ital 2010-ben a vodka.

“Az értékesítési trendekhez igazodik a Brau Beviale kiállítóinak kínálata. Az italgyártás technológiai fejlesztései, új berendezések és megoldások képviselik a legnagyobb súlyt. Ebben érdekelt a a kiállító vállalatok csaknem fele. Várhatóan szintén sokan érdeklődnek majd az italgyártás nyersanyagai iránt. A marketing témakörében a vállalatok az értékesítést növelő koncepciókat és módszereket mutatnak be” – tájékoztatott Petra Trommer, a Nürnberg Messe sajtófőnöke.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése