TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Joghézagok a telemarketing piacon

2243
(BTL.hu) Sem az online technikák, sem a közösségi média előretörése nem jelent veszélyt a hagyományos telemarketingre, mivel az élőhangos kommunikációt hosszútávon mindezek nem helyettesítik – vélekedtek a piac legnagyobb szereplői a Direkt Marketing Szövetség (Dmsz) által szervezett sajtóbeszélgetésen.






Annál fontosabb viszont, hogy az új, internet adta lehetőségekkel minél szorosabb integrációt alakítsanak ki a telemarketing során. A tapasztalatok például azt mutatják, hogy bár az ügyfél kommunikáció egy része átkerült a Facebook felületekre, ezekhez viszont – ha a kapcsolat a fogyasztóval elér egy adott szintre – szükséges felépíteni a telemarketinges háttértámogatást.

A szereplőket jobban aggasztja viszont a piaci viszonyok tisztázatlansága: miközben bonyolítja az eligazodást a számos különböző rendelkezést bevonó, és a törvénykezési szándékban nem mindig egységes szabályozás sokrétűsége, addig mégis akadnak joghézagok, fehér foltok. Részben ezeket tudják kihasználni azok a szakmailag megkérdőjelezhető vállalkozások, amelyek megnehezítik a tisztességes piaci versenyt – emelték ki a jelenlévők.

Az adatvédelmi törvény az elmúlt két évben jelentősen szigorodott, amely miatt ma már csak azokat a lakosokat lehet megkeresni, akik arra kifejezetten engedélyt adnak. (A korábbival szemben, amikor mindenkit fel lehetet hívni, aki azt nem tiltotta meg.) Részben emiatt is évről-évre szűkül például az a fogyasztói kör, amelyet vonalas telefon útján el lehet érni. Ugyanakkor, ha egy vállalkozás nem a legfrissebb listát használja, természetesen ugyanazon az áron nagyobb elérést ígérhet az ügyfelének, még ha a mögött nem is található valós tartalom és kontaktus szám. Ehhez kapcsolódó érdekes adat, hogy egy korábbi kutatás rámutatott: maguk a szakmában dolgozók is úgy vélik, hogy a használt adatbázisok 70-80 százaléka nem tiszta.

A Dmsz által végzett, a direkt marketing ágazati kutatása alapján elmondható: a telemarketing mintegy 5 milliárd forintos piacot tudhatott magáénak 2009-ben, amely a válság hatására sem csökkent. A terület legnagyobb megrendelői elsősorban a pénzintézetek, a telekommunikációs cégek és az energiaszektor szereplői közül kerülnek ki.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése